karmag

کسب و کار های انلاین را با ما بشناسید

karmag

کسب و کار های انلاین را با ما بشناسید

  • ۰
  • ۰

بیش از یک سال تا زمان معرفی گوشی آیفون 14 باقی مانده اما از آنجایی که ظاهرا قرار است اپل در این سری دست به تغییرات عمده‌ای بزند، حتی قبل از عرضه آیفون 13 شایعات و اخبار زیادی در مورد گوشی اپل آیفون ۱۴ (iPhone 14) به گوشمان می‌رسید. بر اساس گزارشات، ایفون 14 با تغییرات ظاهری و ویژگی‌های جدیدی روانه بازار می‌شود.

آیفون 14 احتمالا تبدیل به یکی از مهمترین آیفون‌های اپل خواهد شد. زیرا آیفون 13 بیشتر شبیه به یک نسخه بهینه شده از آیفون 12 است و اپل بیشتر تغییرات و قابلیت‌های جدید را برای پرچمداران سال بعد خود درنظر گرفته است. با این حال هنوز در روزهای ابتدایی یک سال منتهی به عرضه آیفون ۱۴ هستیم و به همین دلیل خیلی نمی‌توانیم به این موارد اطمینان کنیم.

 

اما تا به اینجا به نظر می‌رسد گوشی آیفون 14 با تاچ‌آیدی، دوربین بهتر و حتی درگاه USB وارد بازار خواهد شد. این تغییرات آنقدر قابل توجه هستند که شاید بخواهید برای خرید گوشی جدید تا زمان رونمایی ایفون ۱۴ منتظر بمانید.

تمام آیفون‌ها از سال ۲۰۱۷ تاکنون با یک بریدگی نسبتا بزرگ در بالاترین قسمت نمایشگر در دسترس قرار دارند و در هیچ یک از آن‌ها هم از نمایشگرهای خمیده استفاده نشده است. بنابراین آیفون‌ها ظاهری تخت و نه چندان منطبق با استاندارد روز دنیا دارند. اما بسیار زیبا هستند و همین موضوع باعث شده تا کاربران زیادی برای خرید این گوشی‌ها تمایل نشان دهند.

 

این‌طور که به نظر می‌رسد، در آیفون ۱۴ نه تنها این طراحی زیبا حفظ خواهد شد بلکه اپل با اعمال تغییرات مثبت بیشتر، این محصولات را جذاب‌تر از قبل رونمایی خواهد کرد. از جمله این تغییرات می‌توان به حفره‌ی کوچک روی نمایشگر به‌عنوان دوربین سلفی اشاره کرد که در حال حاضر پرچم‌دارهای اندرویدی از چنین طراحی بهره می‌برند. دقیقا بزرگ‌ترین مشکل گوشی‌های اپل همین بریدگی آن‌هاست که اگر جای خود را به حفره دهد، قطعا زیبایی آن‌ها چندین برابر خواهد شد.

حال نکته‌ی بسیار جالب اینجاست که کاربران گوشی‌های اندرویدی دیگر از طراحی حفره‌ای یا قطره‌ای دوربین سلفی خسته شده‌اند و به دنبال چیز جدید و جذاب‌تری هستند. در نتیجه شرکت‌های سازنده تصمیم گرفتند دوربین سلفی زیر نمایشگر را به‌عنوان راه حلی برای این موضوع در نظر بگیرند تا هم تجربه‌ی کار با نمایشگر تمام صفحه به واقعیت بدل شود و هم اینکه یک تغییر مثبت بعد از سال‌ها در طراحی پنل جلویی گوشی‌ها دیده شود.

 

در حال حاضر تعداد کمی از شرکت‌ها از این فناوری در گوشی‌های خود استفاده کرده‌اند که از جمله این شرکت‌ها می‌توان به ZTE و سامسونگ اشاره کرد. این یعنی سال آینده قطعا شاهد گوشی‌ها و محصولات بیشتری مجهز به این فناوری خواهیم بود. حال اپل دقیقا در شرایطی تصمیم گرفت که آیفون ۱۴ را با طراحی حفره‌ای دوربین سلفی راهی بازار کند که شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های اندرویدی به دنبال راه‌حل جایگزین آن هستند.

البته اگر با اپل آشنایی داشته باشید می‌دانید که این شرکت تا زمانی که یک فناوری به بلوغ کامل نرسد آن را روی گوشی‌های خود پیاده نمی‌کند مگر اینکه خودش خالق فناوری یا نوآوری باشد. بنابراین شاید تا دو نسل دیگر هم طراحی دوربین سلفی زیر نمایشگر را در آیفون‌ها شاهد نباشیم.

https://hiradmarket.com/cat/iphone/

https://www.macrumors.com/roundup/iphone-14/

سری آیفون ۱۴ مطابق انتظار با تراشه جدید A16 بایونیک اپل عرضه می‌شوند. این تراشه با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده است. به جز نسخه اصلی آیفون ۱۴ که هنوز از دوربین دوگانه استفاده می‌کند، سه مدل دیگر همگی دارای ماژول سه گانه برای دوربین خود هستند. ما انتظار یک سنسور ۱/۱.۳ اینچی ۴۸ مگاپیکسلی را برای آیفون های جدید داریم و گزارشاتی وجود دارد که احتمال می‌دهد سنسور جدید ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اولترا واید به کار گرفته شود.

  • ۰۰/۱۰/۰۵
  • میلاد نصیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی