karmag

کسب و کار های انلاین را با ما بشناسید

karmag

کسب و کار های انلاین را با ما بشناسید

۱۰ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همه ما مشتاق داشتن یک لبخند زیبا هستیم اما بعضی از افراد به خاطر داشتن دندان های بد شکل یا بد رنگ از این نعمت محروم اند، اینجاست که متخصص زیبایی با معجزه ای به نام لمینت دندان (ونیر) لبخند و زیبایی را به صورت افراد باز می گرداند.

لمینت دندان (ونیر) چیست؟  برای چه افراد و چه دندان هایی مناسب است ؟ انواع لمینت دندان چیست؟ مراحل لمینت دندان چگونه است؟ لمینت دندان چه مزایا و معایبی دارد؟ و… از جمله سوالاتی است که پرسیده میشود و سعی شده که در این مقاله به این پرسش ها پاسخ صحیح داده شود.

راهنمای جامع لمینت دندان

انواع لمینت دندان

در ابتدا با انواع لمینت دندان اشنا میشویم که به دو صورت عمده شناخته میشود.

  1. لمینت سرامیکی:که از جنس سرامیک یا در اصطلاح عامیانه تر از جنس چینی هستند. دارای ظاهری زیباتر بوده، ثبات رنگ بیشتری داشته و نسبت به لمینت های کامپوزیتی مقاوم ترند. این ونیرها پس از قالب گیری در لابراتوار ساخته میشوند. هزینه لمینت دندان با این روش در مقایسه با روش دیگر بیشتر است.
  2. لمینت کامپوزیتی:در مقابل لمینت سرامیکی ، کامپوزیت دندان قرار دارد که نسبت به لمینت سرامیکی تراش کمتری به دندان داده میشود (و حتی در مواردی که شرایط دندانی مناسب باشد بدون تراش انجام میشود) ، میزان پایش پذیری (براق تر شدن سطح) و عبور نور کامپوزیت دندان بیشتر است و تنوع رنگ بیشتری داشته (پس میتواند کاملا همرنگ  دندانهای دیگر باشند). همچنین هزینه کامپوزیت با این روش ارزان تر از روش دیگر است. (رجوع شود به قیمت کامپوزیت دندان)

موارد کاربرد لمینت دندان

لمینت دندان برای شرایطی که دندان اصلی دارای نقایص کانتور، شکل یا رنگ است، گزینه ایده‌آلی است و معمولا از آن برای اصلاح موارد زیر استفاده می شود:

    دندان هایی که به دلیل عصب‌کشی، مصرف تتراسایکلین یا سایر داروها، دریافت بیش از حد فلوراید، تاثیر رزین‌های پر‌کننده، و دلایل دیگر دچار تغییر رنگ شده اند.
    دندانهایی که در اثر ساییدگی تغییر کرده‌اند.
    دندانهای ترک‌خورده یا شکسته
    دندانهای نامرتب، ناهموار یا نامنظم
    دندانهای فاصله دار ( برای بستن فاصله میان دندان )

موارد استفاده از درمان لمینت دندان

شاید درمان لمینت، برای همه مناسب نباشد و سبب مشکلات بسیار بیشتری برای فرد شود بنابراین پیش از انجام لمینت لازم است تا به توصیه دندانپزشک خود توجه نموده و بهترین درمان را انتخاب نمایید. در ادامه برخی مشکلات که با درمان لمینت قابل اصلاح بوده ذکر شده است.

    افرادی که مینای دندان کافی دارند و شکل و فرم و ساختار دندان‌هایشان نیاز به اصلاح دارد.
    اصلاح چرخش دندان‌ها، نامنظمی مختصر در دندان‌ها
    بستن فاصله بین دندان‌ها
    تغییر رنگ دندان به رنگ‌های بسیار روشن
    تغییر رنگ های مقاوم به بلیچینگ

مصرف برخی داروها از جمله آنتی بیوتیک های خانواده تتراسایکلین باعث تغییر رنگ دندان ها می شوند. مخصوصا اگر در سن کمتر از 8 سالگی مصرف شده باشند .

برخی بزرگسالان هم که در سن بالاتر از ماینوسایکلین طولانی مدت برای درمان جوش (آکنه) استفاده می کنند، ممکن است خاکستری شدن دندان ها را مشاهده کنند. معمولا این دسته از تغییر رنگ ها به خوبی به بلیچینگ (سفید کردن دندان ) پاسخ نمی دهد و برای درمان نیاز به لمینت دندان یا کامپوزیت دندان دارند .

لمینت یا کامپوزیت ونیر؟

در حالیکه خیلی از همکارانم اعتقاد خاصی به کامپوزیت دارند و انرا درمان محافظه کارانه مناسبی می دانند، اما گروهی دیگر هم لمینت را به عنوان درمان استاندارد می شناسند و ترجیح انها لمینت است. اما من به شخصه تعصب خاصی روی هیچ کدام ندارم و هر دو درمان رو دارای ویژگیهای منحصر و خاص خودشون می دونم و در واقع تصمیم خودم رو بر اساس شرایط دندانها و توقع بیمار می گیرم. از یکسو کامپوزیت ونیر یک درمان بسیار محافظه کارانه با کمترین میزان تراش دندانها است و در عین حال سریع و کم هزینه و از طرفی لمینت یک درمان با ماندگاری بالا و استحکام عالی و کمترین میزان تغییر رنگ است اما با هزینه بیشتر و دوره درمان طولانی تر...

در واقع اگر شرایط سنی بیمار و‌ وضعیت دندانها طوری باشد که اولویت کمترین دستکاری روی دندانها باشد ، من کامپوزیت ونیر رو ترجیح می دهم ولی اگر مشکلات دندانی و شرایط بیمار ، بگونه ای باشد که استحکام بالا اهمیت بیشتری داشته باشد ، مسلما لمینت انتخاب اصلی است.

نحوه صحیح انتخاب رنگ لمینت دندان

از مهم ترین و پردغدغه ترین فرایند انجام لمینت دندان، انتخاب رنگ مناسب برای روکش های لمینت می باشد. انتخاب رنگ نامناسب که با رنگ صورت، لب و آناتومی دندان شما هماهنگ نباشد، نتیجه ی معکوسی در اصلاح ظاهر و لبخند شما خواهد داشت و دندان های شما کاملا مصنوعی و غیر طبیعی به نظر خواهد رسید. دندانپزشک شما حتما در انتخاب رنگ به شما کمک خواهد کرد و بهتر است توسیه های دندانپزشک را در نظر داشته و به نکات زیر نیز دقت فرمایید:

    افرادی با پوست تیره، از انتخاب رنگ های بسیار روشن لمینت پرهیز کنند. جهت جلوگیری از مصنوعی و غیر طبیعی به نظر رسیدن دندان ها، رنگ لمینت دندان باید حداکثر دو درجه روشن تر از رنگ پوس صورت باشد.
    اگر رنگ پوست شما روشن و سفید است، می توانید از لمینت های کاملا سفید استفاده کنید و مشکلی در ظاهر شما پیش نخواهد آمد.
    برای هر چه بیشتر طبیعی و زیبا بودن رنگ لمینت، از یکدست و یک رنگ بودن مطلق تمام دندان ها پرهیز کنید و می توانید با لایه لایه چسباندن روکش های لمینت، اختلاف بسیار ریزی در لبه ها ایجاد کنید که به طبیعی بودن دندان ها بسیار کمک می کند.
    افراد حساس تر و دقیق تر، میزان سفیدی چشم ها را نیز مورد توجه قرار می دهند، و سعی می کنند سفیدی لمینت دندان بیشتر از سفیدی چشم آنها نباشد.

مراحل لمینت دندان چگونه است؟

درمان لمینت فرایندی تخصصی است که تنها توسط متخصص در این حوزه امکان پذیر است. مراحل لمینت کردن دندان ها به شرح زیر است:

    درمان های ترمیمی، اگر دندان های فرد نقص هایی نظیر پوسیدگی، بیماری های لثه و ... داشت، بایستی قبل از لمینت کردن اقدام به درمان های ترمیمی برای فرد نمود. از این رو معاینه و ترمیم اولین قدم برای درمان است.
    قالب گیری و آماده سازی دندان برای لمینت کردن، برای استفاده کردن از لمینت های دندانی نیاز به تراشیدن مینای دندان است. تراشیدن دندان ها سطحی بوده و درد چندانی نداشته و جای نگرانی ندارد. سپس قالب گیری دندان صورت می گیرد.
    ساخت لمینت دندان، این فرایند کاملا تخصصی بوده و تنها در مراکز معتبر لمینت های با کیفیت تهیه می شود. استفاده از فناوری های نوین نظیر کد کم که توانایی ساخت سه بعدی را فراهم می نماید بسیار کمک کننده است.
    نصب لمینت بر روی دندان ها، برای چسباندن لمینت بر روی دندان ها از چسب مخصوص استفاده می شود. نصب صحیح لمینت تنها توسط متخصص با تجربه امکان پذیر است.

مدت زمان انجام لمینت ها

ونیر کامپوزیت در یک جلسه پس از مشاوره قابل انجام  میباشد اما لمینت سرامیکی پس از مشاوره در 2 جلسه  انجام میشود. در ضمن در اصول زیبایی طراحی لبخند معمولا انجام 8 الی 10 دندان برای هر فک کفایت میکند و نیازی به انجام تمامی دندانها نیست.

میزان تراش دندان در نسل جدید لمینت های سرامیکی بر خلاف نسل قدیم با توجه به شرایط دندان هر فردی نیاز به تراش بسیار جزیی یا به عبارتی تغییر فرم سطح دندانها جهت ایجاد بستر مناسب برای نشست هرچه بهتر لمینت سرامیکی ( با ضخامت حداقل 0.2 میلیمتر) و یا حتی در بعضی موارد بدون نیاز به همین تغییر سطح دندان انجام میگردد.

مزایای لمینت دندان

با توجه به کاربرد های بسیار لمینت دندان، در ادامه به بررسی جنبه های مثبت این روش درمانی می پردازیم:

    لمینت دندان زیبایی و درخشندگی بی نظیری را برای دندان ها به ارمغان می آورد و با ایجاد یک لبخند جذاب، سبب افزایش اعتماد به نفس می گردد.
    لمینت دندان به خوبی می تواند عیوب ظاهری دندان را اصلاح نماید.
    مقاومت بسیار بالایی در برابر رنگ پذیری دارد.
    نصب لمینت دندان در زمان بسیار کوتاه انجام می گیرد.
    اگر دندانپزشک تخصص و مهارت کافی در این زمینه داشته باشد و بیمار به درستی به توصیه های دندانزپشک خود عمل کند، لمینت می تواند تا بیش از 10 سال دوام و ماندگاری داشته باشد.
    کاشت لمینت دندان دوره نقاهتی ندارد و بیمار قادر است تا سریعا نتیجه درمانی خود را مشاهده کند.
    این روش درمانی را می توان به طور همزمان با دیگر روش های درمانی مورد نیاز بیمار مانند ایمپلنت، ارتودنسی و غیره انجام داد.
    بیمار قادر است تا رنگی مشابه با دندان های طبیعی خود را انتخاب کند.

مزایای لمینت بدون تراش

    در این روش مینای دندان تراشیده نمی شود. به همین منظور این روش کاملا غیرتهاجمی است و آسیبی به مینای دندان وارد نمی شود و بیمار قادر است تا در زمان دلخواه خود، لمینت را از روی دندان های خود بردارد.
    به دلیل عدم نیاز به تراشیدن مینای دندان، حساسیتی برای دندان ها ایجاد نمی شود.
    استحکام بسیار بالایی دارد.
    نتیجه درمان در این روش، برای بیمار مورد پسند تر می باشد.

مراقبت‌های پس از لمینت دندان

    شکستن پسته، تخمه، بادام و انواع خوراکی‌های سخت یا جویدن یخ، ته دیگ و… با دندان‌های طبیعی بسیار آسیب‌زاست. این آسیب در مورد دندان لمینت شده بسیار جدی‌تر است و در صورت عدم مراقبت احتمال شکستگی یا لب‌پریدگی در آنها بسیار بیشتر می‌شود.
    عاداتی مثل نگه‌داشتن سوزن، گیره مو یا هر جسم خارجی دیگر با دندان باعث آسیب به لمینت‌ها می‌شود. در واقع آن چیزی که طول عمر دندان لمینت شده را تضمین می‌کند نحوه نگهداری آن است.
    مسواک و نخ دندان و سایر مراقبت‌های بهداشتی که به صلاحدید پزشک به شما توصیه می‌شود لازم است کاملا دقیق و منظم انجام شود تا از رخ دادن پوسیدگی‌های بعدی جلوگیری شود.
    ویزیت‌های متناوب خود را برای بررسی سلامت لمینت و دندان‌های‌تان در برنامه سالیانه خود بگنجانید.
    مصرف مواد رنگی مثل چای و قهوه و دخانیات (سیگار و قلیان) را در تمام درمان‌های زیبایی باید به حداقل رساند. تاثیر مواد رنگی در مورد کامپوزیت دندان (مواد همرنگ دندان) بیشتر از لمینت سرامیکی است.
    لمینت دندان در صورت شکستگی باید تعویض شوند.

لومینیزر دندان چیست؟ مقایسه ونیر با لومینیزر دندان

یکی از سوالات رایجی که مراجعه کنندگان به دندانپزشکی می پرسند این است که ایا لومینیزر بهتر است یا لمینت؟ اساسا وقتی دندانپزشک ها می خواهند ونیر های سرامیکی را روی دندان بیمار قرار دهند، هر دندانپزشک روش خاص خودش را دارد. یکی از این روش ها تکنیک بدون تراش و بدون دستکاری دندان است که برای محصولات لومینیزر قابل انجام می باشد. پزشکان به این روش، روش بدون نیاز به آمادگی یا ونیر بدون تراش می گویند. بنابراین لومینیزر فقط یک برند است که نصب آن نیاز به تراش دندان ندارد و برند های دیگری هم هستند که نیاز به تراش ندارند.

شباهت ها :

    قیمت هر دو تقریبا یکی است.
    هر دو ضد لک هستند و رنگشان با گذشت زمان تغییر پیدا نمی کند.
    هر دو مقاوم و ماندگاری بالایی دارند.
    هر دو جنسشان از سرامیک است.
    هر دو ظاهر طبیعی دارند و فاصله میان دندانی را به خوبی پر می کنند.

تفاوت ها :

    نصب ونیر نیاز به تغییر در ظاهر دندان و تراش دارد در صورتی که لومینیزر نیاز به تراش دندان ندارد.
    ونیر نیاز به داروی بی حسی دارد در صورتی که لومینیزر چون تراشی در آن اتفاق نمی افتد نیاز به چنین کاری ندارد.

همانطور که می بینید لومینیزر دقیقا کارایی ونیر را دارد و فقط روش نصب آن متفاوت است علاوه بر آن در این فرایند مینای دندان آسیبی نمی بیند و سطح دندان هم تراشیده نمی شود. به همین علت بیماران برای دراز مدت لومینیرز را به ونیر ترجیح می دهند. ضخامت لومینیزر خیلی کم است در حدود ضخامت لنز چشم! ولی با این وجود دوام زیادی دارد. از آنجایی که ضخامت ونیرهایی همچون لومینیرز بسیار کم است، می توان از آن به جای ونیر استفاده کرد.

طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

لمینت سرامیکی معمولا از دوام، استحکام و طول عمر بسیار بالایی برخوردار است. البته این موضوع بدان معنا نیست که دندان لمینت شده نیاز به مراقبت و رسیدگی نداشته باشد. اگر تمام توصیه های دندانپزشک خود را به درستی انجام دهید، ماندگاری و دوام لمینت دندان شما می تواند بیش از 10 سال نیز باشد. برای افزایش طول عمر لمینت دندان باید نکاتی را رعایت نمایید که عبارتند از:

    علیرغم استحکام بالا لمینت نیز نیاز به مراقبت، رعایت کامل بهداشت و بررسی دوره ای توسط دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی دارد.
    خودداری از شکستن اجسام سخت با دندان

قیمت لمینت دندان چگونه است؟

در تعیین قیمت لمینت های دندانی، فاکتورهای مختلفی موثر می باشند، یکی از فاکتورها، جنس لمینت است. بدون شک قیمت لمینت سرامیکی بالا تر از لمینت های کامپوزیتی است. قیمت لمینت بر مبنای تعداد واحد دندانی که نیاز به لمینت کردن دارند، مشخص می شود. بنابراین اگر تعداد لمینت مورد نیاز بیشتر باشد، قیمت نهایی نیز بیشتر می شود. نیاز به سایر درمان های ترمیمی و تکمیلی نیز گاهی وجود دارد که این امر بر قیمت نهایی تاثیر دارد. با این وجود هزینه لمینت در ایران پایین بوده و متقاضیان فراوانی دارد. همچنین تعرفه خدمات لمینت دندان خود واحد دندانپزشکی نیز در تعیین قیمت نهایی بسیار تاثیر دارد.

سخن پایانی

شایان ذکر است با نسل جدید لمینت های سرامیکی فوق نازک (کانتکت لنز) که در این مرکز مورد استفاده قرار میگیرد دارای مقاومت سایشی و فشاری بسیار بسیار بالایی بوده و تقریبا در تمام موارد ذکر شده در بالا قابل استفاده میباشد و در موارد بسیار پیچیده و مشکل با ارایه نایت گارد (یا محافظ دندان) مشکلات فشاری و سایشی ناشی از دندان قروچه و سایر عادات مخرب دهانی به طور کامل برطرف میگردد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده عکس های درمانی لمینت فوق نازک (کانتکت لنز) در مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر شهرام اسعدی به گالری تصاویر یا صفحه اینستاگرام مراجعه نمایید.

منبع:

https://drshahram.com/what-is-tooth-lamination/

https://www.dorrclinic.com/en/1467/what-is-dental-laminate/

https://tehrandentalclinics.com/EN/composite-veneers-and-laminate-dentistry-which-one-is-better/

  • میلاد نصیری
  • ۰
  • ۰

از اینکه مخاطب این مقاله هستید احتمال میدیم که یا درحال جستجو برای جایگزین کردن شیرآلات فعلی منزلتان هستید و یا برای خانه ای که درحال تکمیلش و نقل مکان به آن هستید دارید برند ها و مدل های مختلف شیرآلات مدام میسنجید تا به بهترین گزینه برای خانه برسید.

انتخاب شیرآلات جدید میتواند نقطه عطف زیبایی منزلتان باشد، از جایی که شیرآلات خانه معمولا آخرین گزینه بعد از انجام کارهای اساسی و نصب کابینت ها و هود و گاز هستش از مهترین ملاک ها برای انتخاب بهترین نوع و مدل شیرآلات توجه به طیف رنگی محیط خانه هستش!

شما باید با انتخاب بهترین گزینه، نهایت هارمونی را برای آشپزخانه و سرویس های بهداشتی فراهم کنید، ابتدا به رنگ ها و استایل خانه توجه کنید، در ذهن رنگ و طرحی که محیط آشپزخانه را تکمیل میکند تجسم کنید و سپس به خواندن این راهنمای خرید ادامه دهید.

ما در این مقاله سعی کرده ایم که در خرید شیرآلات خانگی راهنمای خوبی برایتان باشیم زیرا آگاهی قبل از خرید در رضایت شما بسیار اثرگذار بوده و هدف اصلی ما در اینجا افزایش رضایت برای شما است. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید شیرالات

خرید اینترنتی شیرآلات

بسیاری افراد علاقه دارند که به فروشگاه ها و نمایشگاه های فیزیکی مراجعه کرده و با دیدن جنس واقعی نسبت به خرید آن اقدام کنند. خرید فیزیکی بدون شک مزیت های خاص خود را دارد که خرید اینترنتی شیرآلات نمی تواند آن را برای شما فراهم کند. برای مثال با خرید فیزیکی می توان شیرآلات را به صورت دقیق مشاهده کرد و آن‌ها را لمس کرد. رنگ دقیق شیر را بررسی کرد و سپس برای خرید اقدام کرد. مهم تر از همه می توان از هنر چانه زنی در خرید فیزیکی بهره برد. هنری که تمامی ایرانی ها از آن به صورت حرفه ای برخوردارند. غافل از اینکه فروشندگان ایرانی نیز از این هنر باخبرند و قیمت تمامی محصولات را اندکی بیشتر تعیین می کنند تا پس از تخفیف چانه زنی، سود خود را از شما دریافت کنند.

خرید اینترنتی نیز مزیت های بی‌شماری دارد. به سادگی چند کلیک می توانید یک محصول را از چندین فروشگاه مختلف بررسی کرده و بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. قیمت فروشگاه های اینترنتی با اینکه قابل تغییر نیست اما بسیار منصفانه است و همین سادگی در مقایسه چند فروشگاه مزیت بسیار بزرگی هنگام خرید محسوب می شود.

هنگام خرید اینترنتی تنوع محصولات بسیار بالا می رود. تمامی محصولاتی که توسط شرکت های مختلف در بازار موجود است را به راحتی می توان در اینترنت مشاهده، مقایسه و خریداری کرد. هیچ فروشگاه فیزیکی نمی توان پیدا کرد که تمامی محصولات شرکت های مختلف را در خود جای داده باشد. این مسئله در خصوص برخی فروشگاه های اینترنتی بزرگ صادق است.

راهنمای خرید شیرآلات استاندارد و با کیفیت

شیرآلات استاندارد از مهمترین تجهیزات خانه است. برخی عوامل مانند زیبایی و گارانتی معتبر شیرآلات با کیفیت، در هنگام خرید قابل ارزیابی است. اما مواردی مانند کیفیت و استاندارد بودن مواد اولیه به کار رفته در تولید شیرآلات، نیازمند بررسی بیشتر است. در ادامه 11 فاکتور مهم که در هنگام تهیه شیرآلات باید در نظر گرفته شوند.

    یک راهنمای خرید شیرآلات با فراهم آوردن چک لیستی از نکات مهم برای انتخاب شیرآلات استاندارد و با کیفیت، فرایند خرید را ساده می کند. علاوه بر قیمت شیرآلات، نوع آبکاری، زیبایی، دوام و جنس شیرآلات، عواملی مانند گارانتی شیرآلات و کاربرد شیرآلات مورد نظر نیز در تصمیم گیری تأثیرگذار است. همچنین توجه به امکان نصب آسان شیرآلات می تواند دردسرهای نصب را کاهش دهد.

همه چیز به ظاهر شیرآلات محدود نمی شود!

بیشتر مردم شیرالات را تنها بر اساس ظاهری که دارد، انتخاب می کنند که اشتباه است. البته که طراحی شیرآلات‌ مهم بوده و به همین دلیل است که تولید کنندگان نسبت به آن توجه ویژه ای دارند. اما اگر قرار باشد شیرآلاتی که خریداری می کنید، دوام خوبی داشته باشند، بایستی به نکاتی دیگر توجه داشته باشید. بر همین اساس طبق بررسی های صورت گرفته توسط ساختمان صنعت نکاتی که در ادامه می آیند را می توان جزو فاکتورهای مهم خرید شیرآلات بهداشتی محسوب کرد. اگر شما هم مثل ما هیجان دارید که در باره این عوامل آگاهی داشته باشید، با ادامه این مطلب همراه شوید.

 طرق مختلف نصب شیرآلات

شیرهای متصل به سینک.

طرح های مختلف شیر ظرفشویی و سینک وجود داره اما همیشه با هم سازگار نیستن. اگر میخواین برای یک سینک شیر ظرفشویی انتخاب کنید به این مورد توجه کنید که چند تا حفره برای نصب داره. شیرهای جدید در انواع یک ، دو ، سه و چهار حفره ای ارائه میشن.
وقتی هدف شما اینه که یک شیر قدیمی را با شیر جدیدی جایگزین کنید که به حفره های کمتری نیاز داره دنبال شیری بگردید که یک صفحه محافظ ( یک صفحه پوششی در پایه شیر) برای پوشاندن حفره های اضافی باشه. این یک ترفند برای بسیاری از سینک های استاندارده.
مزایا: این یک آیتم خوبه برای اینکه سینک آشپزخونتون رو سریع بروز کنید و هر وقت بخواین بتونین به حالت اولیه برگردونین.
معایب: سینک شما آپشن های شیر ظرفشوییتونو محدود میکنه

شیر ظرفشویی روکابینتی

در این مدل شیر بصورت مستقیم در بالای کانتر نصب میشه نه سینک. اگر شما یه سینک زیرکابینتی نصب می کنید این انتخابو دارید که شیر ظرفشویی در بالای کانتر نصب بشه. زمانی که دارید یک چنین شیری نصب می کنید به این نکته توجه کنید که بیشتر از عرض یک انگشت زیر شیر فاصله بزارید برای پاک کردن.
مزایا: شیر ظرفشویی روکابینتی ظاهر بدون درز و شکاف ایجاد میکنه که خصوصا برای آشپزخونه های امروزی خیلی مناسبه (اما این نوع شیرآلات در طرح های مختلف ارائه میشن).
معایب: فضای بالای کانترو اشغال میکنن. همچنین ممکنه تجمعی از آب، گرد و خاک و دوده بین شیر آب و دیوار داشته باشید.

شیر ظرفشویی دیواری

. مواظب باشید که شیری که به دیوار نصب می کنید با سینک شما هماهنگ باشه. مسافتی که نازل آبو پرتاب میکنه در تعیین سازگاری شیر با سینک اهمیت داره. در مورد سینک های دولگنه این موضوع اهمیت بیشتری پیدا میکنه.
مزایا: پاک کردن روی کانتر راحته.
معایب: در آب و هوای سردتر نیاز به مراقبت بیشتری داره (درصورتی که برای نصب روی دیوار خارجی طراحی شده باشه) تا در برابر یخ زدن آب ایزوله بشه. همچنین لوله کش باید فاصله و محل نصبو دقیقا اندازه بگیره. اگر تیرچه دیوار سر راه باشه باید جای شیر به نحوی جابجا بشه که نیاز شما رو برطرف کنه.

وقتی می‌گوییم ارتفاع شیر، یعنی دقیقا از کجا تا کجا؟

ارتفاع شیر از مهم‌ترین نکاتی است که حتما باید هنگام خرید شیرآلات آشپزخانه دقت کنید. وقتی می‌گوییم ارتفاع شیر، می‌توانیم دو منظور داشته باشیم: یکی فاصله بین پایه تا بلندترین نقطه شیر و دیگری فاصله پایه تا دهانه شیر (محل خروج آب). مثلا در شیرهای قوس‌بلند فاصله پایه تا بلندترین نقطه شیر می‌تواند ۱۲ اینچ، اما فاصله پایه تا دهانه شیر تنها ۸ اینچ باشد. پس دقت کنید ارتفاعی که در مشخصات محصول می‌خوانید یا فروشنده برایتان شرح می‌دهد، فاصله پایه تا دقیقا کجاست.

به استاندارد مواد تولیدی شیرآلات دقت کنید

معمولاً ماده که بیشترین استفاده برای تولید شیرآلات در کشور را دارد، آلیاژ شمش برنج است. بر اساس استاندارد های تعریف شده در ایران نیز 60 درصد از این شمش مس بوده و باقی عناصر تشکیل دهنده اش روی و فلزهای مجاز است. سرب از دیگر فلزهای مورد استفاده در تولید شیرآلات بهداشتی ساختمانی است که درصد آن در محصولات نباید بیشتر از 2.5 درصد در هر شمش باشد.

فروشگاه های معتبری که امکان خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی را برای کاربران فراهم می کنند این اطلاعات را هم در اختیار شما قرار می دهند.

اهمیت کارتریج سرامیکی در انتخاب شیرآلات

برای اینکه شیرآلات شما به مرور زمان دچار مشکل چکه کردن نشود پس باید در هنگام خرید به این نکته توجه کنید که کارتریج آن سرامیکی باشد. البته کارتریج های دیگر هم تا چند سال این مشکل را پیدا نمی کنند اما دوامی مانند کارتریج سرامیکی ندارند.قیمت شیرآلات با کارتریج سرامیکی با سایر شیرآلات یکسان است.بنابراین در هنگام خرید شیرآلات به این نکته توجه کنید.

سبک طراحی شیرآلات اهمیت بالایی دارد

سبک طراحی خانه شما یکی دیگر از معیارهایی است که در زمان خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال آشپزخانه‌ای پر زرق و برق دارید یا سبکی ساده و مدرن؟ همان‌قدر که طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ها تفاوت‌های زیادی دارد، در تولید شیرآلات ساختمانی نیز طراحی‌های متنوعی در نظر گرفته شده است.

از طرح‌های ساده گرفته تا شیرآلات با خطوط منظم، زاویه دار، اهرمی و… مدل های مختلفی است که در شیرهای بهداشتی تولید می‌شود. پس حتماً در وهله اول سبک ساختاری و معماری خانه خود را در نظر بگیرید و در گام بعدی به انتخاب شیرآلات بپردازید.

نصب آسان و بی دردسر شیرآلات استاندارد

قابلیت نصب شیرآلات بصورت آسان به ویژه برای تاسیسات کاران، نصاب ها و کسانی اهمیت دارد که خودشان تمایل به نصب شیرآلات در منزل دارند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام نصب شیرآلات با تعداد زیادی پیچ و مهره روبرو شده باشید. یکی از مواردی که در نظر گرفتن آن خالی از اهمیت نیست قابلیت نصب آسان است همانطور شیرآلات کاویان برای ایجاد سهولت در نصب شیرآلات و امکان انجام این کار توسط افرادی با حداقل دانش فنی، این پیچ و مهره ها را کاهش داده است و بجای آنها از قطعه ای به نام مٌشتی که شبیه به واشری بزرگ است استفاده می کند. با استفاده از این قطعه می توان به راحتی و با دست شیر را در جای خود محکم نمود.

میزان مصرف آب شیرآلات

به میزان مصرف آب شیرآلات که میخواهید خریداری کنید توجه کنید، امروزه به دلیل کمبود آب، کارخانه های تولید کننده شیرآلات بهداشتی به دنبال راهکار هایی برای کاهش مصرف آب هستند.

این موضوع باعث شده است شیرآلات هوشمند، خودکار و لمسی در بازار رشد فراوانی داشته باشند، در شیرآلات معمولی معمولا از قطعه ای به نام پرلاتور در انتهای علم شیر استفاده میشود تا هوا را با آب مخلوط کرده و آبی شبیه به کف درست کند.

در این حالت به دلیل ادغام آب با هوا، از مصرف زیاد آب جلوگیری شده، اب به نرمی و لطافت یک پارچه حریر در میاد و از برخورد آن با پوست خود لذت میبرید. خرید یک شیر با این ویژگی میتواند تجربه کارکردن بسیار خوبی از شیر به شما منتقل کند و در عین حال به مصرف کمتر آب کمک شایانی کرده اید.

چرا کارتریج سرامیکی بهترین انتخاب است؟

اگر می خواهید خیالتان از نظر چکه کردن آب راحت باشد، مدلی خریداری کنید که دارای کارتریج سرامیکی باشد. البته کارتریج های دیگر تا چند سال قطره ای آب از خود پس نمی دهند اما به هیچ عنوان از دوام کارتریج های سرامیکی برخوردار نیستند. قیمت شیرآلات که دارای کارتریج سرامیکی می باشند تقریبا هم اندازه دیگر انواع کارتریج می باشد. توصیه می شود هنگام خرید شیرآلات بهداشتی به نوع کارتریجی که شیرآلات‌ دارد، توجه کنید.

اطلاعات فنی دیگری هم هست که باید بدانیم؟

بد نیست قبل از خرید شیرآلات آشپزخانه درمورد نوع ساخت شیرآلات هم اندکی بدانید. انواع سازه‌هایی که در شیرآلات برای کنترل جریان آب استفاده می‌شوند، عبارت‌اند از:

    دریچه فشاری: شیرآلات فشاری نسبت به سایر انواعی که در ادامه نام می‌بریم، ساده‌ترند. در این مدلی‌ها برای کنترل جریان آب از واشرهای لاستیکی استفاده می‌شود که به‌مرور فرسوده شده و نیاز به تعویض واشر خواهند داشت.
    دریچه توپی: دریچه‌های توپی معمولا در شیرآلات تک‌دستگیره‌ای یافت می‌شوند. درکل، انواع فشاری و توپی قدیمی‌ترند.
    دریچه کارتریجی: دریچه‌های کارتریجی در هم شیرآلات تک‌دستگیره‌ای و هم دودستگیره‌ای کاربرد دارند. شیرآلات کارتریجی ازلحاظ دوام و کاربری آسان به‌نسبت فشاری و توپی بهترند و تعمیرکردن‌شان هم گویا نسبتا راحت‌تر است.
    دیسک سرامیکی: جریان آب در این نوع شیرآلات با صفحات سرامیکی کنترل می‌شود. شیرآلات دارای صفحات سرامیکی از دوام بالایی برخوردارند، اما خب گران‌ترند.

خدمات پس از فروش

مشتریان دارایی و سرمایه های هر کسب و کار هستند ، گارانتی و خدمات پس از فروش نیز در صنعت شیرآلات اهمیت زیادی دارد. آب یک عنصر پرمصرف است که بوسیله شیرآلات مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین وقتی قطعات نیاز به تعویض داشتند باید به راحتی خدمات مورد نظر برای مشتریان انجام گردد تا به زندگی روزمره شان لطمه ای وارد نشود .

منبع:

ماوی هام

https://www.diy.com/ideas-advice/kitchen-taps-buying-guide/CC_npcart_400115.art

https://www.magnet.co.uk/advice-inspiration/kitchen-buying-guides/accessories/taps/

  • میلاد نصیری
  • ۰
  • ۰

ما در این مقاله قصد داریم شما رو با سبزی مخصوص قورمه سبزی آشنا کنیم،قورمه سبزی برای ما ایرانیان یه غذای ملی و تاریخی محصوب میشود که دارای قدمتی بین 2500 سال الی 4000 ساله میباشد که از قدیم بین ما ایرانیان محبوبیت خاصی داشت که امروزه یکی از غذاهای جدا نشدنی از سفره ما ایرانی ها است

تهیه سبزی قورمه سبزی به نسبت ترکیب سبزیجات در خورشت قورمه سبزی بنا برهر شهر متفاوت است، طی تحقیقاتی که توسط محققان این حوضه صورت گرفت نشان داد که نوع سبزیجات بکار رفته در خورشت قورمه سبزی و با در نظر گرفت این که این خورشت در کنار برنج خورده می شود نشان میده که این غذا مبدا اصلی این غذا شهر های شمالی ایران عزیزمون می باشد.

 

سبزی قورمه شمالی

مواد لازم برای ۴ نفر

سبزی قرمه سبزی (تره، گشنیز به یک اندازه، جعفری کمی بیشتر از همه سبزی‌ها، شنبلیله یک سوم تره و گشنیز، چند برگ چغندر): نیم کیلو

گوشت گوسفند خورشتی به همراه یک تکه استخوان: ۵۰۰ گرم

آبغوره: به مقدار لازم

لیمو عمانی (اختیاری): ۲عدد

لوبیا قرمز: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پیاز داغ: ۴ قاشق غذاخوری

بادمجان کوچک و قلمی: ۴ تا ۵ عدد

گوجه فرنگی: ۲ عدد

نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

در شمال کشور به جز سبزی های دیگر یک نوع سبزی به نام “خلواش” را داخل سبزی قورمه استفاده می کنند و در کنار خلواش نیز از مقداری “چوچاق” نیز استفاده می کنند.

 

برای خرید سبزی قورمه تازه از لینک زیر اقدام کنید.

https://begirbepaz.com/product/fried-vegetables-ghorme/

مراحل اماده سازی سبزی قورمه

ابتدا سبزی ها را پاک کنید و سبزی های زرد و له شده را از سبزی های سالم جدا کنید.

سپس سبزی ها را ضد عفونی کرده و خوب بشویید.

سبزی های شسته شده را در آبکش بریزید تا مقداری از آب آن برود.

وقتی آب سبزی ها رفت، آن ها را پهن کنید تا خشک شوند اما نباید سبزی ها کامل خشک و پلاسیده شوند که نتوان آن ها را به خوبی خرد کرد.

سبزی ها را ریز خرد کنید. سبزی قورمه سبزی را باید ریزتر از سبزی های آش، پلویی خرد کنیم.

سبزی ها را به اندازه دلخواهتان تفت دهید. هنگام تفت دادن سبزی در ظرف به میزان سبزی نسبت به ظرف دقت کنید تا سبزی آب نیندازد و تیره نشود.

زمانی که سبزی ها ی سرخ شده سرد شد ، آنها را به صورت جداگانه و برای هر وعده مصرف در کیسه فریزر ریخته و صاف کنید و در فریزر بگذارید. از زیاد ریختن سبزی در کیسه فریزر خودداری کنید زیرا اینگونه پس از خارج شدن سبزی از حالت انجماد و مصرف نیمی از آن بقیه سبزی خواص خود را از دست داده و فاسد می شود.

طرز تهیه سبزی شمالی

در اولین مرحله از طرز تهیه قورمه سبزی به سبک شمالی باید پیازها را به صورت نگینی و ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید. اجازه دهید پیازها کمی طلایی شوند، سپس تکه‌های گوشت خورشتی را به آن اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس زردچوبه و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و مواد را خوب تفت دهید. برای درست کردن قرمه سبزی شمالی باید از لوبیا قرمز استفاده کنید. اما برخی از روستاهای شمال به جای لوبیا قرمز از لوبیا چشم بلبلی نیز استفاده می‌کنند. لوبیا را از یک شب قبل داخل آب بخیسانید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن از بین برود. حال لوبیاها را به گوشت و پیاز اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس قابلمه را پر از آب کنید تا گوشت و لوبیا‌ها به خوبی پخته شوند. در طرز تهیه قورمه سبزی شمالی گیلانی و مازندرانی به جای گوشت از مرغ هم می‌توانید استفاده کنید.

مرحله دوم طرز تهیه قورمه سبزی شمالی

در این مرحله از طرز تهیه قورمه سبزی شمالی که گوشت در حال پختن است، باید سبزی قرمه سبزی را آماده کنید. برای این کار باید سبزی‌ها را به میزان مشخص شده تهیه و سپس خرد کنید. مقداری روغن داخل ماهیتابه بریزید و شعله گاز را روی حرارت ملایم تنظیم کنید. بعد از داغ شدن روغن، سبزی‌ها را به ماهیتابه اضافه کنید و خوب هم بزنید. توجه داشته باشید که شعله گاز حتماً کم باشد و سبزی‌ها با حوصله و به آرامی سرخ شوند. در این فرصت بادمجان‌‌ها را پوست بگیرید و به صورت عمودی برش بزنید. مقداری نمک روی بادمجان بریزید تا تلخی آن گرفته شود، سپس بادمجان‌ها را فشار دهید.

مرحله سوم طرز تهیه قورمه سبزی شمالی

بعد از گرفتن تلخی بادمجان باید آن‌ها را داخل روغن سرخ کنید. برای این کار مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و بعد از داغ شدن، بادمجان‌ها را داخل ماهیتابه قرار دهید و خوب سرخ کنید. فراموش نکنید که هر چند دقیقه یک بار سبزی‌ها را هم بزنید و نگاهی به گوشت و لوبیاها بیندازید. بعد از سرخ شدن بادمجان، گوجه‌ها را به صورت ورقه‌ای برش دهید و در روغن سرخ کنید و در کنار بادمجان‌ها کنار بگذارید. زمانی که سبزی قرمه سبزی به خوبی سرخ شد و رنگ آن کمی تیره شد، آن را به گوشت و لوبیاها اضافه کنید. ترشی این خورشت معمولاً با آبغوره است اما اگر دوست دارید، عطر لیمو عمانی نیز در غذای شما بپیچد، می‌تواند دو عدد لیمو نیز در اواسط پخت به خورشت اضافه کنید.

مرحله چهارم طرز تهیه قورمه سبزی شمالی

در ۱۵ دقیقه نهایی طرز تهیه قورمه سبزی شمالی باید مقداری آبغوره به خورشت اضافه کنید و اجازه دهید خورش برای چند دقیقه دیگر بجوشد. سپس در ۵ دقیقه نهایی بادمجان‌ها و گوجه را روی خورش قرار دهید و قرمه سبزی خوشمزه گیلانی را در ظرف مناسب سرو کنید و همراه با کته و مخلفاتی مثل زیتون پرورده، ترشی و سالاد شیرازی میل کنید.

سبزی قورمه سرخ شده تازه

5 نکات کلیدی و فوت کوزه گری در تهیه ای سبزی قورمه سبزی

نکته اول

هرچیه سبزی های قورمه سبزی قبل از سرخ شدن ریز تر و یک دست تر خرد شده باشند خورش قورمه سبزی شما درنهایت جا افتاده تر شده و بیشتر روغن می اندازد
نکته دوم

اگه میخوایید قورمه سبزی شما خوش رنگ و خوش بو تر شود بهتر است از سبزی تاره استفاده کنید البته تهیه سبزی تازه و تمیز کردن آن مقداری سخت است که برای خرید اینترنتی سبزی قورمه سبزی میتوانید به فروشگاه اینترنتی لیموتاپ مراجعه کنید.
نکته سوم

بنابراین اگر میخواهید سبزی های را از قبل در فریزر قرار دهید سعی کنید سبزی ها را سرخ نکنید و به صورت خام در فریزر بگذارید و قبل از درست کردن خورش آن را سرخ کنید.
نکته چهارم

سعی کنید سبزی را خیلی سرخ نکنید تا حسابی تیره شود. سبزی های در این حالت تقریبا تمام خواص و خاصیت خود را از دست میدهند
نکته پنجم

اگه در ترکیبات سبزی قورمه سبزی خود از شنبلیله استفاده میکنید. حواصتان باشد که مقدار آن باید خیلی کم باشد. چرا که شنبلیله طعم غذا را تلخ میکند و بوی تند آن باعث میشود که قورمه سبزی شما آن عطر مطلوب را نداشته باشد.

 منبع:

https://blog.okcs.com/ashpazi/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D9%82%D9%88%D8%B1%D9%85%D9%87-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%A8-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C/

https://begirbepaz.com/

  • میلاد نصیری
  • ۰
  • ۰

هیچ چیز بهتر از یک سگ سالم و شاداب و بازیگوش نیست. اما گاهی ممکن است این حیوانات به دلیل کمبود های ویتامین، مواد معدنی و.. دچار مشکلاتی شوند که سیستم دفاعی آنها ها تحت تاثیر قرار داده تا علاوه بر به خطر انداختن سلامتی این حیوانات، شادابی و نشاط را نیز از این حیوانات بگیرد.

مکمل های غذایی و ویتامین ها دقیقا وظیفه جبران مواد مورد نیاز سگ ها که از طریق وعده های غذایی برای آنها تامین نمیشود را برعهده دارند.

این موارد میتواند مربوط به تمامی مشکلات سگ ها اعم از مشکلات پوست مو، سیستم ایمنی سگ ها، سیستم گوارش، تقویت مفاصل و استخوان و… که توسط مکمل ها و مولتی ویتامین ها قابل جلوگیری و درمان میباشد.

 

مولتی ویتامین سگ

ویتامین سگ چیست

سلامت سگ به انواع ویتامین و هم چنین مواد معدنی که به بدن سگ می رسد، بستگی دارد. به همین دلیل اگر می خواهید پت شما سالم و قوی باشد، باید ویتامین هایی که برای سلامتش لازم و ضروری است را به او بدهید. البته این را هم بهتر است که بدانید، ریز مغذ ها نیز مانند ویتامین ها برای سگ لازم است و باید به او داده شود. ویتامین سگ قرص نیز وجود دارد، که می توانید با تشخیص دامپزشک برای سگ خود تهیه کنید. اگر می خواهید برای سگ دوست داشتنی خود ویتامین تهیه کنی

بهترین مولتی ویتامین برای سگ

 ویتامین ب کمپلکس یکی از بهترین مکمل‌ها برای سگ محسوب می‌شود. این ویتامین محلول در آب برای بسیاری از مشکلات سگ‌ها مفید است. این مکمل جهت افزایش مقاومت به کک و کاهش ریزش موی سگ استفاده می‌شود. درضمن به بدن سگ کمک می‌کند تا بسیاری از اعمال متابولیکی (بعنوان مثال جذب بهتر پروتئین) را انجام دهد.

اگر سگ شما دارای یکی از علائم زیر بود، دچارکمبود ویتامین های گروه B است :

    ریختن بیش از حد مو
    جذب مداوم کک و کنه  
    دندان های کثیف و یا فاسد
    افزایش وزن و یا یبوست
    پیری زودرس
    واکنش ضعیف به واکسن
    اضطراب و استرس

مکمل سگ

مکمل سگ ها حاوی میزان زیادی فیبر ، پریبیوتیک و پروبیوتیک هستند که برای سگ هایی که معده های حساسی دارند مفید میباشند . وقتی شرایط هضم غذا در حیوان بهبود یابد ، سیستم ایمنی بدن سگ قوی تر میشود و همچنین سگ هایی که در رژیم غذایی شان از مکمل سگ استفاده میکنند میزان زیادی فیبر جذب می کنند و در آینده دچار مشکلات معده نخواهند شد. پریبیوتیک ها فیبرهای گیاهی هستند و پروبیوتیک ها باکتری های زنده هستند که هردو باعث تقویت باکتری های مفید در سیستم گوارش سگ میشوند.

برای خرید مولتی ویتامی سگ بر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://animalkadeh.com/product-category/dog/food-and-treats-dog/multivitamins-dog/

چگونه مکمل ها می توانند به سگ شما کمک کنند؟

می تواند تعجب آور باشد که چند جنبه مختلف از سلامت یک سگ توسط مکمل ها می تواند کمک شود. در نتیجه ، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام مکمل ها را انتخاب کنند ، بسیار زیاد خواهد بود.

به عنوان یک قاعده خوب ، سگهای سالم با داشتن یک رژیم غذایی با کیفیت خوب و متعادل از لحاظ تغذیه ای نیازی به مکمل ندارند. اما اگر سگ شما با جنبه ای از سلامتی آنها دست و پنجه نرم می کند ، ممکن است بسیار مفید باشد.

ویتامین برای نژاد های مختلف سگ

این موضوع را باید بدانید که بدن سگ شما نسبت به سن، جنسیت و نژادی که دارد، میزانی متفاوتی Vitamin نیز لازم خواهد داشت.

ویتامین برای سگ ژرمن

نژاد سگ ژرمن از آن دسته نژاد های بزرگ و فعال و قوی می باشند، هم چنین این سگ ها بدن ورزیده و عضلانی دارند. مواد غذایی آن ها باید به گونه ای باشد که به میزان لازم ویتامین به بدنشان برسد. از آن جایی که این سگ ها درشت و فعال هستند، بدن آن ها باید تمام ویتامین های لازم را داشته باشد، در غیر این صورت به سرعت انرژی خود را از دست می دهند. باید افزود که این ویتامین ها فعالیت سالم مغز در سگ ‏‌ها را ارتقا خواهند داد و سلامت این نژاد دوست داشتنی را بهبود می ‏‌بخشند.

ویتامین برای سگ هاسکی

یکی از زیبا ترین نژاد ها، نژاد هاسکی می باشد، آن ها شباهت بسیار زیادی به گرگ ها دارند و به همین دلیل در بین مردم بسیار معروف و محبوب شده اند. غذای هاسکی یکی از عامل های بسیار مهم در سلامت و طول عمر آن ها است. این سگ ها انرژی بسیار بالایی دارند و به همین دلیل بدنشان به ویتامین بالایی نیز نیاز دارد. اگر می خواهید غذای آماده که ویتامین های لازم و ضروری برای بدن، آن ها را داشته باشد تهیه کنید، می توانید به راحتی از فروشگاه هپی پت محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

ویتامین برای سگ بولداگ

نژاد بولداگ دارای جثه کوچک ولی عضلانی و پهن می باشد، این نژاد در بین خانواده ها بسیار محبوب هستند. به این نژاد نیز باید به میزان کافی ویتامین برای داشتن انرژی کافی در طول روز و هم چنین تولید گلبول قرمز به اندازه داده شود. ویتامین ب و هم چنین ویتامین ای برای بدن این سگ ها لازم است، می توانید برای کمبود Vitamin مورد نیاز سگ با تشخیص دامپزشک مواد خوراکی تهیه کنید.
ویتامین برای سگ شیتزو

ویتامین از دیگر گروه های غذایی است که باید به میزان اندازه و نسبتا کم به سگ شیتزو داده شود. این سگ ها بسیار مهربان و دوست داشتنی هستند، اما همانند سایر سگ ها نیاز به ویتامین دارند. باید مطمئن شوید که به اندازه کافی آن ها ویتامین K و B، اسید فولیک، و کولین دریافت می کنند. برای این کار می توانید با دامپزشکان مشورت کنید و از دامپزشک غذا هایی را که Vitamin لازم بدن سگ را تامین می کنند، سوال کنید.

ویتامین برای سگ مالتیز

سگ مالتیز جثه کوچکی دارد، اما باید بگوییم که این سگ ها به سرعت رشد می کنند. این نژاد نیز به مقدار لازم و کافی ویتامین نیاز دارد، آن ها برای داشتن سیستم ایمنی قوی، بهبود بینایی، سلامت پوست و تقویت دندان ها و استخوان ها به ویتامین نیاز دارند. باید بیان کرد که اکثر ویتامین ها از غذا هایی مانند گوشت و سبزیجات به دست می آیند. سبزیجات را در برنامه غذایی سگ خود قرار دهید، چرا که سبزیجات تامین کننده اصلی ویتامین های ضروری برای بدن مالتیز می باشند. البته ویتامین ها در میوه هایی مانند تمشک، کدو حلوایی، سیب و بلوبری نیز موجود می باشد و نباید از آن ها غافل شوید.

مولتی ویتامین سگ

مولتی ویتامین ها دارای ویتامین های B12 ، B6 ، A ، C، E و… میباشند که میتوان با توجه به شرایط سگ بصورت کوتاه یا طولانی مدت به سگ داده شود.

عموما مولتی ویتامین ها جهت تقویت سیستم ایمنی بدن سگ ها در برابر قارچ ها و انواع بیماری ها استفاده میشود ک هانتی اکسیدان و ویتامین موجود در این محصولات بسیار مفید و نشاط اور خواهد بود.

ویتامین A برای سگ

ویتامین A  برای سگ ها علاوه بر تقویت چشم آنها، تقویت کننده سیستم ایمنی و رشد جنین نیز میباشد.

ویتامین C برای سگ ها

ویتامین C یک آنتی اکسیدان مهم میباشد. این ماده رادیکال های آزاد مضر بدن را از بین می برد و می تواند به کاهش التهاب و پیری زودرس غلبه کند.

ویتامین D برای سگ ها

ویتامین D یا “ویتامین آفتاب” به بدن سگ شما اجازه می دهد مواد معدنی مانند فسفر و کلسیم را برای رشد سالم استخوان فراهم کند. بدون این ویتامین ، سگ شما نمی تواند به درستی رشد کند یا ماهیچه ها و استخوان های سالم را حفظ کند.

ویتامین E برای سگ ها

ویتامین E یکی از دفاعیات سگ شما در برابر آسیب اکسیداتیو است. این ویتامین محلول در چربی برای عملکرد سلول و سوخت ساز چربی نیز ضروری است. کمبودها می توانند منجر به تحلیل رفتن چشم و عضلات و مشکلات تولید مثل شوند.

ویتامین K برای سگ ها

ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی در فعال سازی توانایی لخته شدن خون سگ و جای زخم سگ شما است.

کولین برای سگ ها

کولین یکی از اجزای ضروری غشا سلول فسفولیپید است. از عملکرد سالم مغز و کبد پشتیبانی می کند ، و بعضاً به عنوان بخشی از برنامه درمانی برای حیوانات خانگی مبتلا به صرع استفاده می شود.

منبع:

انیمال کده

https://www.greatpetcare.com/dog-nutrition/vitamins-and-minerals-for-dogs/

https://pets.webmd.com/dogs/guide/dog-vitamins-and-supplements#1

  • میلاد نصیری
  • ۰
  • ۰

اکتان بوستر یا مکمل سوخت به شکل مایع بوده و به عنوان یک افزودنی به باک بنزین اضافه میشود ; اصلی ترین وظیفه این افزودنی کمک به احتراق بهتر بنزین، تمیز کردن محفظه بنزین که در نتیجه باعث سوخت رسانی بهتر و مانع ریپ زدن خودرو میشود.

اکتان بوستر مثل یک مواد غذایی برای خودرو است و عملکرد خودرو را بالا می‌برد، همچنین باعث کاهش سوخت مصرف بنزین نیز میشود و در مسابقات ماشین استفاده زیادی از این محلول میشود.

در ابتدا نگاهی کلی به مزایا و نحوه کارکرد اکتان بوستر خواهیم انداخت و در ادامه به تشریح این موارد میپردازیم.

اکتان بوستر چیست؟

آیا باید از اکتان بوستر استفاده کنیم؟

از آنجا که کیفیت بنزین در کشور ما با حد مطلوب فاصله زیادی دارد، لازم است حتی با بنزین سوپر از مکمل اکتان بوستر برای جبران این کیفیت پایین استفاده کنیم.

اما در صورت استفاده از بنزین معمولی و به ویژه در خودرو‌هایی که موتور حساس و یا توربو دارند، استفاده از اکتان بوستر ضروری است.

این در حالی است که بسیاری از مسئولان بر کیفیت بالای بنزین ایران و عدم نیاز به استفاده از مکمل‌ها تاکید می‌کنند، اما دو دلیل کاملا واضح برای رد این نظریه وجود دارد.

یک اینکه حتی طبق ادعای مسئولان اگر بنزین ما اکتان ۸۷ داشته باشد، بسیاری از خودرو‌ها از جمله خودرو‌های مجهز به موتور توربوشارژر، خودرو‌های پورشه، بنز و ب ام و و حتی رنو تلیسمان، پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C۳ باید و باید از بنزین با اکتان بالاتر از ۹۳ استفاده کنند. بد نیست اشاره کنیم که طبق توصیه ایران خودرو حتی خودرویی، چون دنا پلاس توربو باید از بنزین با اکتان ۹۵ استفاده کنند.

نکته دوم این است که طبق آنچه که در ماه‌های گذشته برای خودرو‌های یادشده و حتی بسیاری از خودرو‌های دیگر رخ داده، این است که در صورت استفاده از بنزین معمولی و با کیفیت پایین، عملکرد موتور خودرو مختل شده و حتی دچار ناک و افت عملکرد می‌شود. نیازی به گفتن نیست که ادامه این روند، موجب خرابی سنسور اکسیژن و مشکلات اساسی‌تر هم می‌شود.

تنها راه جلوگیری از این اتفاقات، استفاده از مکمل و اکتان بوستر است تا کیفیت بنزین شما افزایش پیدا کرده و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

 

برای اکتان بوستر گاموت به لینک زیر مراجعه کنید:

https://revitakhodro.com/product-brands/gumout/

اکتان بوستر، رایج‌ترین مکمل خودرو

ابتدا باید بگوییم، به هرگونه افزودنی که قابلیت اضافه شدن به مایعات خودرو  از قبیل بنزین، روغن و … را داشته باشد « مکمل خودرو » می‌گوییم. امروزه در بازار انواع مختلفی از مکمل‌های خودرو وجود دارند که هر کدام نیز کاربردهای متفاوتی دارند. از انواع این مکمل‌ها می‌توان به مکمل شوینده سیستم سوخت، مکمل رادیاتور، مکمل روغن موتور و مکمل تمیز کننده کاتالیزور اشاره کرد.

اما رایج‌ترین نوع این مکمل‌ها همان اکتان بوستر( Octane booster ) است که با هم به بررسی آن می‌پردازیم. حتما شما هم هنگام سوخت‌گیری خودرو خود و یا زمانی که قصد خرید لوازم یدکی خودرو را دارید با پیشنهاد متصدیان جایگاه‌های سوخت و فروشندگان لوازم یدکی برای استفاده از مکمل‌های سوخت مواجه شده‌اید. برخی از فروشندگان این اکتان بوسترها را به‌عنوان یک محلول جادویی که موجب افزایش بهسوزی یا اکتان افزایی خودرو می‌شوند معرفی می‌کنند. اما آیا این موضوع حقیقت دارد؟

 

مزایای استفاده از اکتان بوستر

    افزایش عدد اکتان
    ایجاد احتراق کامل
    بهبود عملکرد موتور
    کاهش مصرف سوخت
    جلوگیری ازناک زدن خودرو
    تمیز کردن محفظه‌ای احتراق
    جلوگیری از خوردگی سوپاپ
    جلوگیری از تشکیل رسوب

 

عدد اکتان بنزین

عدد اکتان نشانگر میزان کیفیت و نحوه عملکرد بنزین است به طوری که هرچه تراکم موتور خودرو بالاتر باشد، به بنزین با اکتان بالاتری نیاز دارد. موتور‌های بنزینی ترکیب سوخت و هوا را متراکم می‌کنند و پس از تراکم، به مرحله احتراق می‌رسیم. نسبت سوخت و هوای موجود در سیلندر، با عددی به نام نسبت تراکم شناخته می‌شود و هرچه این عدد بالاتر باشد، موتور عملکرد بالاتری دارد.

به این ترتیب باید بگوییم هرچه موتور خودرو شما قدرتمندتر و با عملکرد بالاتر باشد، لازم است از بنزین با اکتان بالاتر استفاده نمایید. نتیجه این است که به دلیل تراکم نسبتا بالای خودرو‌های امروزی، اگر بنزین با اکتان پایین برای موتور استفاده نمایید، موتور خودرو شما دچار ناک می‌شود که در مقاله‌ای جداگانه به بررسی این پدیده پرداختیم.

یک نکته هم در مورد خودرو‌های دیزلی وجود دارد آن هم اینکه برای خودرو‌های دیزلی، عدد سِتان سوخت باید بالاتر بوده و عدد اکتان پایین‌تر باشد تا به عملکرد ایده‌آل موتور برسیم. علت این اتفاق این است که موتور‌های دیزلی مخلوط سوخت و هوا را ترکیب نمی‌کنند. بلکه ابتدا هوا متراکم شده سپس سوخت به هوای داغ متراکم شده تزریق می‌شود.

آیا بنزین سوپر هم به اکتان افزا احتیاج دارد؟

اغلب مردم بر این باورند که در صورت استفاده از بنزین سوپر دیگر نیازی به اکتان بوستر نیست. درحالی‌که به‌علت فاصله بسیار زیاد کیفیت بنزین ارائه شده در کشور ما با استانداردهای جهانی، حتی در صورت استفاده از بنزین سوپر هم موتور خودروی ما به اکتان بوستر نیاز خواهد داشت. بدیهی است درصورت استفاده از بنزین معمولی در خودروهایی که موتور حساس یا توربو دارند، ضرورت استفاده از این مکمل‌ها به مراتب خیلی بیشتر می‌شود.

در حال حاضر انواع مختلفی از مکمل‌های افزایش دهنده اکتان در سراسر کشور به خصوص در پمپ بنزین‌ها در دسترس مردم قرار می‌گیرد. حقیقت این است که تعداد بسیار زیادی از اکتان بوسترهای موجود بی‌کیفیت یا تقلبی هستند که استفاده از آن‌ها نه تنها کمکی به بهبود عملکرد موتور خودرو نمی‌کنند، بلکه در طولانی مدت آسیب‌های جدی به خودرو وارد می‌کنند. برخی افراد به منظور افزایش اکتان موجود در بنزین از قرص‌های افزایش اکتان سوخت استفاده می‌کنند که این قرص‌ها توسط هیچ موسسه جهانی تایید نشده و محصول هیچ کمپانی معتبری نیستند.

با توجه به اینکه این روزها بنزین سوپر در اکثر نقاط کشور نایاب شده است، اکتان بوستر‌ها هم در مرکز توجه افرادی که قصد بهبود عملکرد موتور خودروی خود را دارند قرار گرفته‌اند. این مکمل‌های افزایش دهنده درجه اکتان سوخت، یک روان کننده برای جلوگیری از سایش قطعات داخل موتور اتومبیل(جایگزین سرب) نیز دارند که ضرری به محیط زیست نمی‌رسانند.

راهنمای خرید اکتان بوستر

در زمان استفاده از اکتان بوستر به اطلاعاتی که بر روی بطری نوشته شده توجه نمایید و بر اساس راهنمایی‌های مندرج مورد استفاده قرار دهید. همچنین به نوع و مارک این محصول هنگام خرید بسیار توجه کنید، زیرا هستند محصولی که کیفیت خوبی ندارند و هیچ تاثیری بر روی عملکرد خودرو نمی گذارند.

این محصول با برند‌های متفاوت در ایران وجود دارد و شما می‌توانید در پمپ بنزین‌ها آن را خریداری کنید. توجه کنید که این محصول به صورت بی‌کیفیت هم در بازار وجود دارد، و به خودرو شما در دراز مدت خسارت جدی وارد می‌کند.

قرص‌هایی به عنوان بالا بردن اکتان بنزین خودرو وجود دارد که هیچ کجای دنیا مورد تایید نبوده و توسط کمپانی‌های جهانی تولید نمی‌شود. بیشتر اکتان موجود در کشور ما بوی تینر را می‌دهند و این نمونه را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم و در صورت مشاهده چنین اکتان آن را خریداری نکنید. یک اکتان بوستر با کیفیت با توجه به استاندارد‌های جهانی بوی حشره کشی می‌دهد و هیچ برند معتبری بوی تینر را نمی‌دهد.

این مایع به خاطر اینکه از مشتقات نفتی ساخته می‌شود، اگر درب آن باز باشد و در مقابل هوای آزاد محیط قرار گیرد موجب پریدن آن می‌شود. هر بطری اکتان بوستر برای استفاده یکبار در محفظه بنزین خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

اندازه گیری عدد اکتان بنزین و اکتان بوستر

عدد اکتان بنزین و اکتان بوستر با معیار‌های مختلفی سنجیده می‌شود. مهم‌ترین این معیار‌ها RON، MON و AKI هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

RON

RON مخفف عبارت Research Octane Number به معنی عدد اکتان تحقیقاتی است. این عدد با استفاده از بنزین در یک موتور آزمایشی با نسبت تراکم متغیر و مقایسه نتایج با ایزو اکتان و هپتان به دست می‌آید.

MON

MON یا Motor Octane Number به معنی عدد اکتان موتور است. در حالی که عدد RON در دور موتور ۶۰۰ دور بر دقیقه به دست می‌آید، برای رسیدن به عدد MON، موتور در دور ۹۰۰ دور در دقیقه کار می‌کند. برای این روش هم از همان موتور استفاده می‌شود با این تفاوت که ترکیب هوا و سوخت از قبل به حرارت رسیده، سرعت موتور بالاتر است و زمان بندی احتراق متغیر است.

معمولا عدد MON به دست آمده در حدود ۸ تا ۱۲ واحد در مقایسه با RON پایین‌تر است، اما ارتباط مستقیمی بین این دو واحد وجود ندارد.

AKI

AKI یا Anti-Knock Index با استفاده از فرمول R+M/۲ به دست می‌آید و به عبارتی متوسط عدد RON و MON است.

در کشور‌های اروپایی، پاکستان، استرالیا، نیوزیلند، و چند کشور دیگر عدد RON بر روی پمپ بنزین درج می‌شود. آمریکا، کانادا، برزیل و چند کشور دیگر AKI را مد نظر قرار می‌دهند که گاهی با نام PON هم شناخته می‌شود.

تفاوت RON، MON و AKI

به دلیل تفاوت ۸ تا ۱۲ واحدی بین RON و MON، عدد AKI هم در آمریکا و کانداد استفاده می‌شود، حدود ۴ تا ۶ واحد کمتر از واحدی است که برای بنزین مشابه در سایر کشور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

منبع:

https://revitakhodro.com/what-octane-booster/

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0016236116310468

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10916466.2015.1050506?journalCode=lpet20

  • میلاد نصیری
  • ۰
  • ۰

اگر بخواهیم ایمپلنت دندان را به مراحل مختلفی تقسیم کنیم، به سه مرحله کلی میرسیم که هر کدام از این مراحل قدم های مخصوص به خود را دارد.

سه مرحله اصلی ایمپلنت دندان

  1. قرار و مراحل قبل از جراحی
  2. جراحی کاشت ایمپلنت
  3.  قرار های بازیابی و پیگیری

اما قبل از بررسی این سه مرحله، نگاهی مختصر به ایمپلنت دندان خواهیم انداخت.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان، آلیاژی است از جنس تیتانیوم که سازگاری با استخوان فک را دارد و در واقع جایگزینی برای ریشه های دندانی می باشد، که قابلیت بازسازی دندان ها در فک را دارا هستند. ایمپلنت دندان توانایی بازسازی یک یا چند دندان یا بازسازی کل فک را دارد. که برخلاف روکش یا دندان مصنوعی، ایمپلنت دندان جلوی تخریب استخوان فک را نیز می گیرد.

ایمپلنت دندان از سه جزء مهم تشکیل میشود که این سه جزء به ترتیب ریشه ایمپلنت یا فیکسچر، تاج دندان و اباتمنت یا رباط فیکسچر و تاج دندان میباشد.

مراحل ایمپلنت دندان

در ادامه برمیگردیم به مراحل ایمپلنت دندان.

مرحله اول: قرار و مراحل قبل از جراحی

ابتدا طی جلسه اول و مشاوره وضعیت لثه و وضعیت استخوانی به کمک رادیوگرافی بررسی میشود و نوع ایمپلنت و سایز ایمپلنت تعیین میشود و از بیمار در مورد شرایط عمومی و سیستمیک بیمار سوال شده و در صورت داشتن بیماری ، پروتوکل درمانی طبق شرایط آن بیمار مشخص میشود و مثلا اگر بیمار دارای پروتز مصنوعی مفصل است قبل از شروع درمان به بیمار آنتی بیوتیک تجویز شود.

جلسه اول اهمیت بسزایی در روند درمانی بیمار دارد، چرا که با بررسی دقیق در جلسه اول توسط متخصص لثه است که وضعیت و سلامت لثه بررسی می شود و اگر لازم باشد پیوند لثه در بیمار جهت مناسب بودن ضخامت لثه اطراف ایمپلنت انجام می شود. و در صورت نازک بودن استخوان ، متریال و ماده استخوان جهت تقویت استخوان اطراف ایمپلنت ایجاد می شود و این طراحی نیاز به یک بررسی دقیق و طرح درمان مناسب قبل از آغاز جراحی کاشت ایمپلنت می باشد و اهمیت تکمیل پرسشنامه ایمپلنت ، در واقع متخصص لثه را از شرایط سیستمیک بیمار مطلع می کند و در صورت وجود بیماری های زمینه ای همچون بیماری قلبی یا دیابت یا بیماری کلیوی و یا حتی مشکلات اعصاب تمهیدات اولیه و قبل از جراحی و حتی مشاوره با پزشک مربوطه را قبل از جراحی ایمپلنت طلب میکند تا درمان کاشت ایمپلنت بیمار را دچار مشکلات جانبی نکند.

برای خواندن مطلب کامل به لینک زیر مراجعه کنید:

https://drshahram.com/dental-implant-procedures/

  • میلاد نصیری
  • ۰
  • ۰

برای هیچ کس پنهان نیست که یکی از مهم ترین قطعات ماشین که باید همواره به آن توجه داشت، لنت ترمز خودرو است. ترمز خودرو یک ابزار اصلی برای نجات دادن جان سرنشینان خود به حساب می آید. بنابراین، باید حواستان به خرابی لنت های ترمز و تمام شدن آن ها باشد.

دانستن دلیل اینکه خرابی لنت ترمز خودروی ما از کجاست و یا اینکه چطور متوجه خرابی آن شویم، یکی از مهم ترین نکات اقتصادی و امنیتی خودرو به حساب می اید.

خرابی لنت ترمز

سیستم ترمز چگونه عمل می کند

خرابی لنت ترمز برای یک راننده با تجربه و هر کسی که به رانندگی با لذت و البته حفظ جان سرنشینان خودرو اهمیت می دهد یک هشدار جدی برای رفع مشکل در اسرع وقت می باشد. برای آگاهی از روش های رفع لنت آب شده قبل از هر چیز باید با روش عملکرد سیستم ترمزها آشنا شد. سیستم ترمز بسته به نوع ماشینی که دارید ممکن است ساده یا پیچیده باشد. وقتی با هدف ترمز گرفتن پای خود را روی پدال ترمز گذاشته و فشار می دهید، روغن ترمز به درون کاسه لنت ها وارد شده لنت ها به سمت جلو حرکت می  کند. با حرکت لنت ها به جلو بین لنت ها و دیسک اصطکاک ایجاد می گردد و از سرعت ماشین کاسته می شود.

لنت ترمز چیست؟

برای شناخت بهتر راه‌های تشخیص خرابی لنت ترمز بهتر است با لنت ترمز نیز آشنایی داشته باشیم. سیستم ترمز از تعدادی قطعه مصرفی تشکیل ‌شده که طبیعتاً باید در بازه‌های زمانی مناسب تعویض شوند. لنت‌ها از مهم‌ترین قطعات مصرفی سیستم ترمز بوده و راننده خودرو باید با علائم خرابی لنت ترمز و به‌خصوص زمان اتمام لنت‌ها آشنا باشد تا مانع ایجاد خسارات جانی و مالی برای خود و سایرین شود. لنت‌های خراب منجر به افزایش مسافت ترمزی شده که در نهایت می‌تواند منجر به تصادف شود.

در گذشته جهت ساخت لنت‌ها از آزبست استفاده می‌شد که به دلیل سرطان‌زا بودن، در حال حاضر استفاده از آن ممنوع شده است. امروزه از لنت‌هایی همچون لنت‌های سرامیکی استفاده می‌شود که دارای عملکرد مناسب و البته قیمت بالا است. طول عمر لنت‌ها به نوع خودرو، شیوه رانندگی، نوع لنت، تعداد سرنشینان و محل رانندگی بستگی دارد که در ادامه به نشانه‌های تمام شدن لنت ترمز می‌پردازیم.

 

لنت ترمز الیگ

کمپانی الیگ Elig Brake Technologies در سال 1998 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع لنت ترمز با استفاده از تکنولوژی ادغام شده کشورهای آمریکا و ژاپن و تولید در کشورهای تایوان و اندونزی آغار نمود.

استفاده از خلاقیت و تخصص متخصصین و همچنین تکنولوژِی انحصاری سایشی سرامیکی EFT سبب شده این کمپانی در جایگاه برترین تولید کنندگان لنت ترمز در دنیا قرار گیرد. تولیدات کارخانه الیگ در 5 کلاس متفاوت و برای انواع خودروهای استاندارد و سوپر اسپرت همچنین موتورسیکلت های استاندارد و مسابقه ای تولید و در بیش از 33 کشور جهان عرضه می شوند. سالانه بیش از 70 درصد محصولات این کارخانه به کشور آمریکا صادر می شود. شرکت الیگ مدت زیادی تامین کننده لنت ترمزهای خط تولید خودروهای تویوتا نیزبوده است.
الیگ با برندهای بزرگی مانند HITACHI، NISSHINBO، ATE، AKEBONO همکاری دارد که این خود مهر تاییدی برای اطمینان به محصولات تولیدی این کمپانی است.

برای خرید لنت ترمز الیگ و اطمینان از ضمانت اصالت کالا اقدام به خرید از دیجی کالا یا فروشگاه لوازم خودرو رویتا خودرو از لینک پایین کنید.

https://revitakhodro.com/product-brands/elig/

خرابی لنت ترمز

یک سیستم ترمز از قطعات زیادی تشکیل شده که سلامت هر کدام به نوبه خود بر عملکرد ترمز اثرگذار خواهد بود. یکی از اصلی ترین قسمت های ترمز خودرو، لنت های ترمز هستند. نشانه های خرابی لنت های ترمز را راننده می تواند از برخی رفتارهای خودرو به هنگام رانندگی متوجه شود. بنابراین، راننده باید علائم خرابی لنت های ترمز خودرو را بشناسد تا برای تعویض به موقع آن ها اقدام کرده و از خطرات مالی و جانی بعدی جلوگیری نماید.

در واقع، هر چه لنت های ترمز عملکرد ضعیف تری داشته باشند، مسافتی که بتوانند واکنش نشان داده و خودرو را متوقف کنند، طولانی تر می گردد. همین مساله در هنگامی که راننده نیاز به ایستادن ناگهانی خودرو دارد، بسیار اهمیت خواهد داشت.

لنت ترمز الیگ

چه زمانی بهتر است لنت ترمز خودرو عوض شود؟

صاحبان خودرو عمدتا به دنبال آن هستند تا بهترین لنت های ترمز که معمولا برندهای اصلی هستند را برای خودرو خود تهیه کنند. زیرا همه افراد بر اهمیت لنت های ترمز خودرو کاملا واقف هستند. با این حال، اینکه چه موقع بهترین زمان برای تعویض لنت های خودرو هست، اهمیت بالاتری دارد. چرا که برای یک نوع از لنت ترمز خودرو نمی توان دقیقا مشخص کرد که پس از طی چه مسافتی باید تعویض گردد.

زمان تمام شدن و خرابی لنت های ترمز خودرو به عوامل مختلفی می تواند بستگی داشته باشد. میزان استفاده از خودرو و برند لنت ترمز مورد استفاده از جمله عوامل تعیین کننده این مساله هستند.

یک راننده خوب همواره باید به عمر مفید لنت ترمز خودرو خود دقت کند و وضعیت آن را بررسی نماید. لنت ها را باید به صورت دوره ای تعویض کرد. با این حال، همان طور که اشاره شد عمر مفید لنت ها هم مانند موارد مصرفی نظیر روغن موتور به صورت دقیق قابل تخمین نیست و تنها با بازبینی آن ها می توان در مورد تعویض لنت ها تصمیم گرفت.

علائم خرابی لنت های ترمز چیست؟

با اینکه خرابی لنت های ترمز باید با بررسی وضعیت آن ها مشخص گردد، اما نشانه هایی به هنگام رانندگی دارد که یک راننده ماهر می تواند آن ها را دریابد. با شناخت این عوامل می توان برای مراجعه به تعمیرکار جهت تعویض لنت های خودروی خود اقدام کرد. برخی از این علائم فنی را در ادامه توضیح می دهیم.

لنت خراب سوت می کشد

از میان تمام علائم خرابی لنت ترمز، شاید شاخص ترین علامت صدای سوتی باشد که هنگام فشار دادن پدال ترمز می شنوید. البه به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات صدای سوت لنت ها به دلیل کم کیفیت بودن جنس لنت ها می باشد، این صدا اما مدت کوتاهی دارد و به زودی رفع می شود. صدای سوت لنت ها اگر به مدت طولانی شنیده شد، نشان می دهد که لنت خورده شده و باید تعویض گردد. در این صورت چرخ را باز کنید و فاصله لنت و روتور را بررسی کنید، در صورتیکه این فاصله بیش از ۶ میلی متر باشد لنت خراب شده است. 

صدای خرخر در لنت ترمز:

در بالای لنت‌ ترمز، یک‌تکه فلزی کوچک قرار دارد که به تشخیص این عارضه کمک می‌کند. پس از اتمام اصطلاحاً گوشت لنت ترمز، این تکه فلزی با روتور تماس پیدا کرده و به شما هشدار می‌دهد که لنت ترمز کاملاً تمام‌شده و باید آن را تعویض کنید. درصورتی‌که به این صدا بی‌اهمیت باشید، این تکه فلزی به روتور آسیب می‌زند و آن را گود می‌کند که باعث ایجاد هزینه‌های تعمیرات بیشتری می‌شود. البته لازم به ذکر است که تماس بیش از حد باعث گرم شدن و دود کردن ترمز نیز می‌شود که بسیار خطرناک است. در حالت کلی چنان‌چه به‌هنگام ترمزگیری صدای غیرمعمولی به گوشتان می‌رسد بسیار با وسواس عمل کنید، چرا که اگر روتور آسیب ببیند باید هزینه گزافی را جهت صافی سطح یا حتی تعویض آن متقبل شوید. پس این راه تشخیص تمام شدن لنت ترمز را جدی بگیرید.

نامتناسب بودن فشار وارده به پدال و عملکرد ترمز:

در میان راه‌های تشخیص تمام شدن لنت ترمز این روش کمی تجربی است و برای افرادی که به خودروشان دقت می‌کنند مشهود خواهد بود. اگر افت عملکرد نسبت به زمان‌های قبل محسوس باشد و مجبور باشید برای ترمز کردن بیش‌ازحد پدال را بفشارید، می‌بایست به فکر تعمیر آن باشید.

تعویض لنت ترمز

عمر مفید لنت ترمز

عمر استاندارد لنت ترمز به عوامل متعددی وابسته است و این عوامل هستند که زمان تعویض لنت ها را به ما گوشزد می کنند. جنس و کیفیت لنتی که خریده اید، جاده هایی که در آن ها رانندگی می کنید، تعداد سر نشینان، نحوه رانندگی شما و … از جمله این عوامل هستند. برخی از کارشناسان  معتقدند که بعد از هر هفتاد و پنج هزار کیلومتر باید اقدام به تعویض لنت ترمز کنید.

راه های افزایش عمر لنت ترمز

اگر مجموعه دیسک و کلیپر گردش هوای مطلوب را داشته باشند، لنت ها خنک شده و طول عمر آن ها افزایش می یابد. این مساله آن قدر اثر گذار است که از سال ۱۹۹۱، در پی شکایت تعداد زیادی از خریداران شورلت آمریکایی در مورد کم بودن طول عمر لنت ها، باد شکن های خودرو از قسمت های جلو حذف گردید. در نتیجه این کار، وزش باد باعث کاهش دمای لنت ها و افزایش عمر آن ها شد.

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای افزایش طول عمر لنت های خود و بهبود ترمزگیری انجام دهید، چک کردن مرتب روغن ترمز خودرو است. زیرا در بسیاری از موارد، طولانی شدن بازه استفاده از روغن ترمز منجر به کاهش بازده آن می شود. در واقع، در صورتی که از روغن ترمزی استفاده می کنید که در ۴۰۰ درجه سانتیگراد به جوش می آید، اگر یک سال از آن استفاده کنید، دمای جوش به ۳۰۰ درجه می رسد. همین مساله باعث می شود تا در مانورها و ترمز گرفتن های شدید روغن تبخیر شده و سیستم ترمز عملکردی که باید را نداشته باشد. از طرفی تبخیر شدن روغن ترمز باعث می شود چرخ حالت قفل خفیف پیدا کند که ناشی از نیروی حاصل از فشار بخار روغن خواهد بود. یعنی مانند زمانی که راننده پدال ترمز را فشار داده و رها نکند. همین مساله بر روی استهلاک زودتر از موعد و خرابی لنت های ترمز تاثیر بسزایی دارد.

گاهی کلیپر از نظر ظاهری هیچ مشکلی نداشته و کاملا خنک است. اما در صورتی که درون آن را چک کنید با حجم زیادی از رسوبات و لجن روبرو خواهید شد. وجود نیروی پسماند حاصل از این مواد اضافی در پشت پیستون کلیپر، خرابی لنت های ترمز را در پی خواهد داشت. بنابراین، بهتر است هر از چند گاهی درون کلیپر را تمیز کرده و آن را کاملا سرویس کنید.

منبع:

https://www.thevehiclelab.com/bad-brake-pad-symptoms/

https://www.lesschwab.com/article/never-ignore-these-8-warning-signs-of-brake-problems.html

رویتا خودرو

  • میلاد نصیری
  • ۰
  • ۰

پیاز از نظر ارزش غذایی به دلیل دارا بودن قندها، ویتامین ها به ویژه و ویتامین ث، مواد معدنی بخصوص کلسیم، فسفر و پتاسیم دارای اهمیت است. پیاز یکی از قدیمی ترین سبزیها در دنیا و ایران است که خاستگاه آن در ایران و افغانستان ذکر کرده اند.

خواص پیاز

پیاز، این ریشه‌ی پُرخاصیت

پیاز از نظر ارزش غذایی به دلیل دارا بودن قندها، ویتامین‌ها به ویژه و ویتامین ث، مواد معدنی بخصوص کلسیم، فسفر و پتاسیم دارای اهمیت است. پیاز خام سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی مفید و آنتی اکسیدان است. با مصرف پیاز خام به صورت روزانه می‌توانید مواد مفید زیادی را به بدنتان برسانید. پیاز یکی از قدیمی‌ترین سبزی‌ها در دنیا و ایران است که خاستگاه آن در ایران و افغانستان ذکر شده است؛ در ادامه با فواید پیاز آشنا خواهید شد.

یک فنجان پیاز خام خرد شده حاوی ۱۵ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر، ۲ گرم پروتئین، ۷گرم شکر، ویتامین C، ویتامین B6 و منگنز است و فاقد هرگونه چربی و کلسترول است. میزان کالری ۱ فنجان پیاز خام خرد شده ۶۴ کالری است. در همین مقدار پیاز مقادیر کمی کلسیم، آهن، فولات، منیزیم، ‌فسفر، پتاسیم، آنتی اکسیدان‌های کوئرستین و گوگرد هم یافت می‌شود.

برای تهیه پیاز داغ اماده با طعم دلنشین مادرانه از سایت زیر اقدام به خرید فرمائید.

https://begirbepaz.com/product/khelali-hot-onions/

آیا طبع پیاز سفید و قرمز برابر است؟

طبع پیاز در طب سنتی گرم و خشک است. گرمی ۴ درجه دارد و گرمی پیاز در درجه سوم قرار دارد، این به این معنی است که پیاز بسیار گرم است. پیاز قرمز در مقایسه با پیاز سفید گرمی بیشتری دارد. در واقع در طب سنتی اعتقاد بر این است که هرچه تندی و تیزی پیاز بیشتر و شکل آن کشیده تر باشد، مقدار گرمی و خشکی آن هم بیشتر است. چنانچه گرم مزاج هستید، بهتر است پیاز گرد و سفید رنگ بخورید که گرمی کمتری داشته و با مزاج شما سازگارتر باشد.

طبع پیاز

طبع پیاز به مقدار تندی و شکل آن بستگی دارد. هرچه پیاز تندتر باشد و شکل کشیده تری داشته باشد، گرمی آن بیشتر است. استفاده این سبزی بدون مصلح در اشخاص گرم مزاج سبب سردرد می شود.

طبع پیاز پخته چگونه است؟

طبع پیاز پخته هم شبیه با پیاز خام است، اما پختن پیاز از گرمی آن کم می کند و طبع آنرا به اعتدال نزدیکتر می کند. فواید پیاز خام بیشتر دارویی دارد و افزایش دهنده گرمی و خشکی بدن است، ولی پیاز پخته حالت غذایی دارد.

پیاز و سرطان:

سبزیجاتی که در خانواده آلیوم قرار دارند می‌توانند خطر ابتلا به سرطان به خصوص سرطان معده و روده را کاهش دهند. مزایای این گیاهان معمولا به خاطر وجود ترکیبات سولفوری است. اگرچه مکانیسم دقیق این ترکیبات هنوز مشخص نیست اما فرضیه‌ها بر این است که پیاز حاوی موادی است که مانع از رشد تومورها می‌شود. پیاز همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان و ویتامین C است که به بدن کمک می‌کند در برابر رادیکال‌های آزاد مبارزه کند.

پیاز خام و سلامت بهتر قلب و عروق

پیاز حاوی مواد مغذی زیاد از جمله میزان بالایی ویتامین C، فیبر فولیک اسید، کلسیم و همچنین آهن است. اما آنچه واقعا پیاز را خاص کرده وجود آنتی اکسیدان کورستین* antioxidant quercetin در آن است که این آنتی اکسیدان سرعت پیشروی آسیب های ناشی از اکسیداتیو را در سلول ها کم می کند.

* انتی اکسیدان کورستین antioxidant quercetin : یک رنگدانه گیاهی (فلاونوئید) است که در غذاها و گیاهان زیادی یافت می شود، از جمله پیاز، چای سبز، سیب، انواع توت ها و غیره.

در مورد قلب آنتی اکسیدان کورستین در پیاز به حفظ فشار خون سالم و نرمی و انعطاف پذیری عروق کمک می کند. به علاوه به نظر می رسد این آنتی اکسیدان به کاهش کلسترول بد LDL در افرادی که در معرض خطر بیماری های قلبی و عروقی هستند، کمک می کند. تمام این ویژگی ها در کنار هم به حفظ سلامت قلب کمک می کنند.

فواید پیاز

بهبود هضم غذا و تقویت معده از خواص پیاز

فایده گوارشی پیاز را می توان به انولین، فیبر موجود در سبزیجات نسبت داد. انولین به عنوان یک منبع غذایی برای باکتری های مفید در روده ها عمل می کند. مصرف این فیبر به بدن کمک می کند تا سطوح خوبی از باکتری سالم را حفظ کند. اما، thiosulfinates در پیاز می تواند موجب آسیب به این باکتری های مفید شود ( همان طور که خاصیت ضد باکتری دارند ). در نتیجه اگر نسبت به خاصیت ضد باکتریایی پیاز حساسیت دارید، با پزشک مشورت کنید.

فیبرهای محلول دیگر، برای جلوگیری و درمان انواع مختلف اسهال یافت شد و مواد فوتو شیمیایی در پیاز می توانند خطر زخم معده را کاهش دهند. پرو بیوتیک طبیعی در پیاز می تواند به کاهش یبوست و همچنین درمان درد شکم کمک می کند، رایج است پیاز باعث میگرن و نفخ شکم در برخی از افراد می شود اگر این اتفاق افتاد با پزشک خود مشورت کنید.

بهبود سلامت جنسی

یکی از دارو‌های گیاهی است که در اوگاندا غربی برای مدیریت ناتوانی جنسی و اختلال عملکرد جنسی بکار می‌رود. خوردن آب پیاز با عسل به افزایش باروری در مردان کمک می‌کند.

بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

کورستین یک ترکیب فوق العاده برای رفع التهاب است. اما زمانی که مسئله نقش آن بر سیستم ایمنی مطرح می شود، کورستین در پیاز باعث افزایش محتوای سلنیوم می شود. سلنیوم یک ماده معدنی است که میزان آن در پیاز بیش از سایر مواد غذایی است. سلنیوم به کاهش التهاب کمک کرده و عملکرد ایمنی را تحریک می کند و از واکنش های ایمنی پیشگیری می کند.

 

دیگر تحقیقات پزشکی نشان می دهد پیاز خام تنظیم کننده قند خون است و خوردن آن به هنگام سرماخوردگی یکی از عوامل موثر در بهبودی است چرا که حالت آنتی بیوتیک دارد و باکتری ها را از بین می برد اما در رابطه با ویتامین های این خوردنی اعجاز آمیز باید گفت: پیاز دارای ویتامین های A , B , C و همچنین دارای آهن، گوگرد، فسفر، کلسیم، پتاسیم، سدیم و ید می باشد که به هضم غذاهای نشاسته ای کمک می کند. از این رو می گویند با برنج پیاز بخورید همچنین وجود (( سیلیس )) در پیاز باعث می شود که استخوان ها محکم و عضلات تقویت شود.

 

خرید پیاز داغ

بهبود وضعیت خواب

هموسیستئین Homocysteine  آمینو اسیدی است که در بدن و با شکستن پروتئین ساخته می شود. مقدار زیاد آن مانع تولیدهورمون های سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین می شود که هر سه مسئول تثبیت روحیه، احساس خوب، اشتها و خواب هستند. پیاز سرشار از فولاتاست که مانع تولید بیش از حد هموسیستئین می شود.

بنابراین مصرف مقدار کافی فولات برای پیشگیری از شدید شدن افسردگی ضروری است. کمبود فولات نیز منجر به خستگی و بروز مشکلات رشد می شود. در کنار همه این مزایا خوردن روزانه پیاز هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی به شما حس خوبی می دهد.

 

منبع:

https://namnak.com/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D8%B2.p11128

بگیر بپز

  • میلاد نصیری
  • ۰
  • ۰

با افزایش روز افزون فرهنگ حمایت از حیوانات بخصوص سگ ها و نگهداری هر چه بیشتر این حیوانات در ایران، نیاز به ارتقا دانش در زمینه تغذیه حیوانات خانگی امری اجتناب ناپذیر است. دو نوع غذای سگ در بازار وجود دارد، غذای خشک سگ و کنسرو غذای سگ، که در این مقاله به بررسی این دو نوع غذای سگ پرداخته و مزایای غذای کنسروی سگ را بیان می کنیم.

کنسرو سگ

پارامترهای مهم در تغذیه سگ چیست؟

زمانی که یک حیوان خانگی به جمع خانواده‌تان اضافه می‌شود، لازم است برای شناخت بیشتر آناتومی بدن او و اطلاعات حیاتی و مهم در زندگی سگ‌تان، تلاش کنید. تغذیه یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که باید در خصوص آن بدانید، تا نیاز بدن سگ‌تان را به خوبی برآورده کنید. بالانس غذای سگ، موضوع مهمی است که معمولا با مطالعه زیاد می‌توانید در خصوص تنظیم آن تخصص پیدا کنید. در کل، غذای سگ‌ها از مقادیر مشخصی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی تشکیل شده است که در کنار ویتامین‌ها، مواد مغذی و مکمل‌ها، نیاز بدن سگ‌ها را تامین می‌کند. میزان و درصد هریک از موادی که ذکر شد، باید متناسب با سن، نژاد، سایز سگ و همچنین، میزان تحرک و سبک زندگی او مشخص شود.

برای مثال، غذای سگ بالغ سایز بزرگ که تخلیه انرژی در طبیعت نمی‌شود و روزها در منزل بازی می‌کند، با سگ‌های بالغ سایز بزرگی که هر روز به پیاده روی در شهر و جنگل می‌پردازند، متفاوت است. به همین دلیل بر روی بسته‌های غذای کنسروی سگ و غذای خشک سگ، جداولی وجود دارد که شما را برای انتخاب میزان غذای سگ راهنمایی می‌کند.

غذای خشک سگ چیست؟

یکی از رایج‌ترین سبک‌های تغذیه‌ای سگ، استفاده از غذای خشک است. این غذا توسط کارخانجات تولید غذای خشک ساخته شده است و با استفاده از پروتئین، کربوهیدرات و چربی، نیاز سگ‌ها را در هر نژاد و در هر دوره‌ای از زندگی، تامین می‌کند.

تنوع غذای خشک سگ به‌دلیل همین نکات، بسیار متنوع است. برای هر نژاد و هر سایز سگ، یک مدل غذای خشک سگ تولید می‌شود. بعضی برندها، برای دوره‌های مختلف سنی سگ‌ها نیز، تولیدات متنوعی دارند که با دقت فراوان، بالانس غذایی را متناسب با نیاز بدن سگ تامین کرده است.

طرز تهیه این غذا به‌گونه ای است که تمامی مواد غذایی موردنیاز سگ وارد میکسر شده و به‌طور کامل در هم تنیده می‌شود تا خمیری بدست آید که قابلیت قالب زدن داشته باشد.

دانه‌های این خمیر طی فرآیندهای مختلفی خشک می‌شوند تا من و شما به‌عنوان صاحب حیوانات، نگرانی از بابت فاسد شدن این غذا در طی روز نداشته باشیم. همین ویژگی موجب افزایش طرفداران استفاده از غذا خشک سگ شده است؛ زیرا افراد به‌راحتی می‌توانند با قرار دادن غذای خشک داخل ظرف غذای اتومات، برای چند ساعت از مسئولیت غذا دادن به سگ، آزاد باشند. پس بدیهی است که این غذا رایج‌ترین و آسان‌ترین نحوه تغذیه پت محسوب می‌شود.

غذای کنسروی سگ چیست؟

رایج‌ترین کنسروی که با شنیدن این عبارت در ذهن‌تان تداعی شد، کنسرو تن ماهی است که بسیاری اوقات، کار ما آدم‌ها را راه می‌اندازد.

غذای کنسروی سگ نیز به همین صورت است!

بافت غذا کاملا تر، تازه و نرم است. سگ شما به‌راحتی می‌تواند کل کنسرو را در طول چند ثانیه بخورد و هیچ اثری از آن باقی نگذارد. در غذای کنسرو سگ نیز، بالانس غذایی سگ‌ها درنظر گرفته شده است.

شما با تهیه غذای کنسروی سگ با نژاد یا سایز موردنظرتان، می‌توانید به‌راحتی نیازهای غذایی پت عزیزتان را برآورده کنید. میزان پروتئین، کربوهیدرات و چربی در غذای کنسروی سگ بسیار زیاد است. بدیهی است که بنابر نیاز سگ‌تان، باید مقدار کم‌تری از کنسرو را در مقایسه با غذای خشک، در ظرف غذای سگ قرار دهید. مشکل دیگری که معمولا بسیاری از افراد با غذای کنسروی دارند، این است که غذای کنسروی سگ، با سرعت بسیار بالاتری فاسد می‌شود. پس بدیهی است که نمی‌توانید در طول روز این غذا را برای سگ‌تان خارج از یخچال قرار دهید.

نکته دیگر در خصوص غذای کنسروی سگ، خوش خوراک بودن آن است که معمولا برای سگ‌های شکمو و سایز بزرگ مشکل ایجاد می‌کند.

برای تهیه غذای کنسور سگ از سایت های معتبر نظیر دیجی کالا و پت شاپ انیمال کده که در لینک زیر قرار دارد اقدام به خرید کنید.

https://animalkadeh.com/product-category/dog/food-and-treats-dog/canned-voom-pouch-dog/

 غذای کنسروی یا غذای خشک سگ؟

غذای خشک معمولاً به عنوان تشویقی برای سگ استفاده می شود و دندان های سگ را قوی می کند. همچنین اگر مدت طولانی خارج از خانه هستید و فرصت تهیه ی غذای تازه را ندارید و یا سگ شما غذا را کم کم می خورد، غذای خشک سگ پیشنهاد می شود زیرا غذای کنسروی سریع خراب می شود. به همراه غذای خشک بهتر است مقدار زیادی آب در دسترس سگ تان قرار دهید. همین طور می توانید برای تنوع بهتر است غذای خشک و غذای کنسروی را در کنار هم بگذارید تا کمتر موجب کم آبی سگ تان شود.

غذای سگ از نوع خشک علاوه بر کامل بودن و داشتن انواع ویتامین ها، مواد مغذی و سایر موادغذایی، خوش خوراک بوده و مورد علاقه سگ هاست. این نوع غذا، بهترین غذای خشک برای سگ می باشد. از طرفی برخی از صاحبان حیوان خانگی، از دادن غذای سگ به صورت کنسروی خودداری می کنند زیرا نگران این هستند که سگ خود را مناسب تغذیه نکنند یا غذای کنسرو شده به دندان های سگ شان آسیب برساند. اما غذای مرطوب با کیفیت بالا، تغذیه ی متعادلی برای سگ ها به شمار می رود و سلامت آن ها نیز در طول مدت زندگی شان تأمین می شود.

چرا غذای کنسروی سگ بهتر از غذای خشک است؟

آیا غذای خیس، تر یا همان کنسرو سگ بهترین غذای سگ است ؟ به دلایل بسیاری، غذای کنسروی سگ بهتر از غذای خشک سگ است. غذاهای کنسروی سگ معمولاً نسبت به غذای خشک، پروتئین گوشتی بیشتری دارند. همچنین میزان کربوهیدرات‌ها نیز در آن‌ها کمتر است.

علاوه بر این، غذاهای کنسروی سگ به دلیل این که دارای بسته‌بندی بدون هوا (وکیوم شده) هستند، هیچ گونه نگهدارنده مصنوعی ندارند. در نتیجه، چربی‌ها و روغن‌هایی که درون قوطی وجود دارند، به راحتی فاسد نمی ‌شوند.

غذای خشک یا کنسرو سگ

 

انواع کنسرو سگ

غذای تر یا کنسروی معمولا به دو صورت بسته بندی قوطی و همینطور بسته بندی پوچ (کیسه‌ای) وجود داره.

بسته بندی قوطی وزن نسبتا زیادی داره، بافتش متراکم‌‌تره و برای یک یا دو وعده سگ کافیه؛ در نتیجه خریدشون به صرفه‌تره.

اما پوچ سگ معمولا حجم خیلی کمی داره (حدودا ۱۰۰ گرم)، آبکی‌تره و به همین دلیل هم گاهی بهش سوپ سگ می‌گن!

پوچ‌ها به خاطر حجم کمشون اغلب یا مخصوص توله سگ هستن یا در حکم غذای تشویقی سگ ، میان وعده یا در ترکیب با غذای خشک برای سگ‌های بالغ استفاده می‎شن.
مزایای تغذیه سگ با غذای کنسروی

غذای کنسروی در مقایسه با غذای خشک مزایای زیادی داره و به همین دلیل خیلی از صاحبان سگ ترجیح میدن به سگشون همیشه کنسرو بدن.

برخی از مزایای کنسرو سگ عبارتند از:

    غذای کنسروی سگ به اندازه غذای خشک، حاوی افزودنی نیستند.
    اکثر کنسروهای سگ عاری از هرگونه رنگ و طعم‌دهنده‌های مصنوعی هستند و به خاطر فرآیند بسته‌بندی‌ نیازی به افزودن مواد نگهدارنده ندارن.
    کنسرو غذای سگ در مقایسه با غذای خشک مقادیر بسیار کمتری کربوهیدرات داره و پروتئین بیشتری داره که برای بدن سگ‌ها لازمه.
    در مقایسه با غذای خشک بسیار لذیذتر و خوش‌خوراک‌تره.
    برای سگ‌های بیمار، سگ‌های مسن و سگ‌هایی که دندان ندارن تنها گزینه موجود است!
    غذای کنسروی حاوی مقادیر زیادی آبه و به همین دلیل تا حد زیادی آب مورد نیاز بدن سگ رو تامین می‌کنه.

توجه: البته در مورد تغذیه با غذای کنسروی نکاتی هست که لازمه بهش توجه کنید. مهم‌ترین مورد قیمت نسبتا بالای این محصولات در مقایسه با غذای خشکه.

قیمت کنسرو  غذای سگ بالا و گرانه چون حاوی درصد بالایی گوشته؛ بنابراین رژیم غذایی مبتنی بر غذای تر نیازمند اختصاص دادن هزینه ماهانه بالاییه و لازمه که به این مورد حتما توجه کنید.

این غذاها همچنین فاقد افزودنی‌های طعم‌دهنده و رنگ‌دهنده هستند. ترکیبات گوشت داخل قوطی به حالت طبیعی خود نزدیک‌تر هستند. در نتیجه، محصولات کنسروی خوش طعم‌تر و خوش خوراک ‌ترند.

 

 چه زمانی غذای خشک و کنسروی سگ را با هم مخلوط کنیم؟

ممکن است غذای سگ اگر تنها به صورت کنسروی یا خشک تهیه شود، تمامی مواد مغذی لازم را به همراه نداشته باشد. بنابراین می توانید از مخلوط دو نوع غذای سگ یعنی غذای کنسروی و غذای خشک سگ استفاده کنید. در تغذیه ی مخلوط، هر دو نوع غذای خشک و کنسروی سگ را برای سگ خود آماده می کنید که هر وقت به سراغ ظرف خود بیاید، مقداری از هر یک را بخورد. این گونه تغذیه ی سگ تنوع بیشتری نیز دارد.

چه زمانی تنها از غذای خشک برای سگ استفاده کنیم؟

برای جیره بندی و تغذیه ی راحت تر سگ تان می توانید از غذای خشک سگ استفاده کنید. می توان غذای سگ را در کیسه هایی با ابعاد بزرگ تر خریداری نمود که برای بعضی از والدین حیوان خانگی خریداری این نوع غذای سگ راحت تر است.

همچنین اگر سگ شما عادت دارد غذایش را کم کم بخورد غذای خشک مناسب تر است زیرا غذای مرطوب حدوداً چهار ساعت پس از آماده شدن، خراب می شود. 

اما یک هشدار مهم درباره غذای کنسرو سگ

هرگز غذای کنسروی را بیش از یک یا دو ساعت در ظرف غذای سگ باقی نگذارید. غذاهای تر، برخلاف غذای خشک، اگر در معرض هوای آزاد قرار بگیرند، رشد باکتری به راحتی در آن‌ها اتفاق خواهد افتاد و خیلی سریع فاسد می‌شوند. البته که باید وقتی قوطی کنسرو را باز می‌کنید، حتماً داخل یخچال قرار دهید. حتماً کنسرو باز شده را ظرف دو تا سه روز استفاده کنید.

قیمت کنسرو سگ

 

آیا کنسرو سگ نیاز به جوشاندن دارد؟

نه نیازی نیست. دلیل ماندگاری بالای کنسرو نحوه بسته بندی و وکیوم شدن اوناست و به همین دلیل می‌تونید به محض باز کردن به سگتون بدید.

آیا لازمه غذای کنسروی سگ رو قبل از مصرف گرم کنم؟

لازم نیست اما این موضوع بستگی به سلیقه سگتون داره. بعضی سگ‌ها به خصوص سگ‌های مسن دوست دارن غذای گرم بخورن. البته قبل از این که غذا رو به سگتون بدید چک کنید که غذا بیش از حد داغ نباشه.

معایب غذای کنسروی سگ چیست؟

    نیاز به یخچال (بعد از باز شدن درب کنسرو)
    تاریخ انقضای محدود
    کثیف کاری نسبتا زیاد
    تنوع کم

منبع:

https://www.seamerco-group.com/canned-dog-food-vs-dry/

https://animalkadeh.com

  • میلاد نصیری
  • ۰
  • ۰

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در خرید هر چیزی، در بین انتخاب چند برند گیر کرده باشید. شیرالات بهداشتی منزل هم با توجه به اهمیت خود در کارایی و زیبایی، از این قاعده مستثنی نبوده و دارای چندین برند معتبر میباشند.

ما برای شما 4 برند معتبر شیرالات را معرفی خواهیم کرد که بیشترین سهم بازار را در بین رقبا دارند.

  • شیرالات قهرمان
  • شیرالات راسان
  • شیرالات شودر
  • شیرالات کی دبلیو سی

شیرالات قهرمان

کارخانه شیرآلات بهداشــتی قهرمان یکی از پیشـتازان در عرصه تولید شیرآلات بهداشتی ساختمانی و لوازم و تجهیزات حمام و شیرآلات الکترونیکی و بیمارستانی است.

محصولات این کارخانه با بهره گیری از نیروهای متخصص و ماشــین آلات روز دنیا تولیــد شــده و همچنیــن دارای استانداردهای بین المللی می باشد.

از این رو شــرکت صنــعت شــیرآلات قهــرمان به جهــت ایجاداشتغال زایی پایدار در مناطق محروم اقدام به احداث اولین شهرک صنعتی خصوصی در کشور نموده است.

این مجموعه با مساحتی بالغ بر ۳۰ هکتار و بنایی حدود ۱۰۰ هزار متر مربع که شامل سوله های کارگاهی و ساختمان اداری می شــود، بزرگ‌تــرین مجموعه تولید شیرآلات در ایران و در روستای بلداشی شهرستان گرمی واقع در استان اردبیل است که ظرفیت بکار گیری بیش از ۳۰۰۰ نیروی کار داراست.

به جهت ارتقای کیفیت شیرالات قهرمان ، تمامی مواد اولیه با بهترین دستگاه های مورد تایید استاندارد (کوانتوم متر) مورد آنالیز قرار می گیرند. کلیه کارتریج های قهرمان از کشور اسپانیا و کمپانی SEDAL و شلنگ های مورد استفاده از کشور آلمان تهیه و استفاده می شوند. لازم بذکر است این قطعات دارای بالاترین کیفیت بوده و استاندارهای اروپا و کشورهای پیشرفته را دارا می باشند. شرکت صنعت شیرآلات قهرمان امیدوار است با تلاش شبانه روزی و حمایت شما مصرف کننده محترم بتواند علاوه بر تامین نیاز بازار داخل ایران با عرضه در دیگر کشورها نیز باعث سربلندی نام ایران باشد.

شعار: قهرمان آشنای همگان

شیرالات قهرمان

شیرالات راسان

مجموعه ماهسان پویا در سال 1376 فعالیت خود را آغاز نمود. پیش از آن مدیران شرکت ماهسان پویا به کار تجارت مشغول بوده و از نمایندگان فعال یک شرکت تولیدی شیرالات بهداشتی آلمانی بودند.
اندیشه تولید شیرآلاتی ایرانی با رویکرد کیفیت آلمانی از آن زمان در راس اهداف شرکت قرار گرفت. تولید شیرآلاتی مبتنی بر دانش فنی و استفاده از متخصصان داخلی از زمان شروع فعالیت شرکت مد نظر قرار گرفت و اولین محصولات ماهسان پویا تولید شد.
اولین محصولات این مجموعه شاید با اندیشه مدیران فاصله زیادی داشت اما اکنون که سالها از روزهای اول می گذرد، این شرکت با دارا بودن دو برند راسان و ماهسان رقیبی جدی برای شیرآلات خارجی در ایران شده است. شاید تشریح اندیشه تولید شیرآلاتی قابل رقابت با محصولات خارجی آن روزها برای دیگران کمی عجیب و قریب به نظر می رسید، اما پشتکار و تلاش شبانه روزی مدیران، تیم های مدیریتی، تیم های کارشناسی، کارمندان و همه پرسنل تا به امروز باعث شد تا این مجموعه به جایگاه مد نظر خود دست یابد.
شعار کیفیت،زیبایی،نوآوری از شعارهای اولیه این مجموعه بوده است. شاید اکنون به دلیل وجود کمپین های مختلف تبلیغاتی، شعارهای جدیدی چون (زندگی آسان با محصولات راسان) را از این مجموعه می شنویم، اما واقعیت این است که شعار کیفیت،زیبایی و نوآوری در تاروپود مجموعه وارد شده است و به اعتقاد ما محصولاتی که با این سه مشخصه تولید می شوند قطعا نیاز مصرف کننده را از هر سطحی که باشد برآوره خواهد نمود.
این مجموعه هم اکنون با دارا بودن کارخانه ای به مساحت 16000 متر مربع و بالغ بر 200 نفر پرسنل در شهرک صنعتی عباس آباد تهران مشغول به فعالیت می باشد.
استفاده از تکنولوژی های برتر در تولید، وجود دستگاههای هوشمند، استفاده از مواد اولیه مرغوب، استفاده از مشاوران و کارشناسان مجرب، بازدید دوره ای کارشناسان اداره استاندارد، رعایت اصول استانداردهای ISO و استانداردهای بهداشت محیط باعث شده است که خروجی این کارخانه فقط محصولات با کیفیت و مرغوب باشد.

شیرالات شودر

شیرآلات شودر، از سال 1370 در زمینه تولید و عرضه شیرآلات بهداشتی با هدف خلق محصولات باکیفیت و کسب رضایت مشتریان داخلی و خارجی، با تکیه و توجه به تمام جزییات، مانند دوام و زیبایی و دانش مهندسیِ مطابق با فناوری روز دنیا، آغاز به فعالیت نمود. این نگاه دقیق و توجه به تمام جزییات، درخشیدن نام شودر را بین دیگر رقبا به همراه داشته است.

دقت در جزییات یعنی تکامل زیبایی، یعنی مهندسی و تناسب در طراحی و دوام بالا. اما دقت و نگاه دقیق به تمام جزییات تنها گام اول است. در هزاره‌ی سوم که سرعت رشد و تحول فناوری در کنار مصرف بهینه‌ی آب بیش از پیش برجسته شده است، شیرآلات شودر با در دست داشتن نبض بازار و آگاه بودن از نیاز مشتریان و با بکارگیری از فناوری‌های پیشرفته، طراحی به‌روز، کیفیت بالای تولید و توجه به تمام جزییات، خدمات پس از فروش، آموزش فنی و تامین حداکثری رضایت مشتریان توانسته با برندهای مطرح جهانی برابری کند.

امروزه شیرآلات شودر با تکیه بر تجربیات ارزنده‌ی گذشته و نیز تولید کارآترین، با دوام ترین، زیباترین و در عین حفظ تناسب با نیاز مشتریان، گامی بلند و ماندگار برداشته است تا به پشتوانه طراحی آلمانی و تولید ایرانی سطح کیفیت صنعت شیرآلات ایران را ارتقاء ببخشد.

شیرالات شودر

شیرالاتkwc

اهمیت مصرف آب در کشور همواره یک وظیفه ملی و دغدغه های نهادهای دولتی و خصوصی بوده است . مصرف سرانه بالای کشور در مقایسه با مصرف اروپا هشدار دهنده می باشد . بحران الگوی مصرف آب ضرورت احداث کارخانه ای مجهز و با استاندارد های بالا قادر به تولید شیرهای کم مصرف با کیفیت و طراحی چشمگیر که استاندارد ملی را داشته باشد ایجاد کرد.لذا شرکت شیرهای ساختمانی وصنعتی ایران تحت لیسانس شرکت KWC سوئیس این مهم را به انجام رسانده و کارخانه را که مجهز به ریخته گری ماشینکاری ، پولیش ، آبکاری و قالب سازی می باشد با انتقال تکنولوژی از KWC و تحت لیسانس آن برند ، در سال 1363 در شهر صنعتی کاوه تاسیس و در سال 1380 به بهره برداری رسیدو محصولات خود را به بازار ایران و بین المللی عرضه می نماید این امر باعث ارتقاء استاندارد ملی شیرهای ساختمانی و همچنین ارتقاء فرهنگ مصرف آب در کشور گردیده است . امروزه KWC ایران به یکی از بزرگترین و معتبر ترین تولید کنندگان شیرآلات تحت لیسانس KWC سوئیس تبدیل شده است .
شرکت کی دبلیوسی در حال حاضر تولید کننده شیرآلات ساختمانی ، شیرآلات بهداشتی ، شیرآلات چشمی ، شیرآلات توکار ، شیرآلات رنگی ،شیرآلات ترموستاتیک ، و شیرآلات الکترونیکی میباشد.

شیرالات kwc

نکات خرید شیرآلات خانگی

قبل از شروع جستجو برای انتخاب برند و مدل شیرآلات ابتدا بودجه ای که برای خرید در نظر دارید را تعیین کنید، شیرآلات بازه های قیمتی بسیار متفاوتی دارند و قبل از شروع هر چیزی باید مشخص کنید که در چه محدوده قیمتی تمایل به خرید دارید.

حال که بودجه مشخص شده ای دارید راحت تر میتوانید تصمیم بگیرید که محدوده انتخاب نهایی چیست، شما میتوانید مبلغ مورد نظرتان را برای خرید شیرآلات آشپزخانه و سرویس های بهداتشی به صورت مساوی تقسیم نمایید و یا اینکه تصمیم بگیرید برای یکی بیشتر و یا کمتر هزینه کنید.

برای مثال مثلا شما بسته به سلیقه و نیازتان تصمیم میگیرد که ۶۰٪ مبلغی که برای خرید شیرآلات در نظر گرفته اید را صرف خرید شیر ظرفشویی آشپزخانه کنید و یا بلعکس. در این حالت شما میتوانید یک مدل از یک برند خوب را برای آشپزخانه که بیشتر در معرض دید است و استفاده میشود را بخرید و با البافی مبلغ باقیمانده سراغ یک برند و یا مدل دیگر بروید.

چطور است؟ تا به جال فکر کرده بودید که نیازی به خرید بک ست کامل نیست؟ و از برند های مختلف شیرآلات بخرید؟ البته ممکن است علاقه شما در تهیه تمام شیرآلات از یک برند باشد. این پیشنهاد برای زمانی است که بودجه کمی در نظر گرفته اید.

حال به ادامه میپردازیم، الان میتواینم راجع به سبک های مختلف، زیبایی و رنگ مورد علاقه شما صحبت کنیم

زیبایی شیرالات مهم است اما…

بسیار پیش می آید که افراد تنها بر اساس شکل و طرح شیرآلات اقدام به خرید آنها می کنند؛ قبول که زیبایی و هماهنگی شیرآلات با بقیه وسایل آشپزخانه یا سرویس حمام و دستشویی مهم هست.

اما نکات مهم دیگری که قبل از ظاهر باید آنها را در نظر گرفت یا حداقل بعد از پسندیدن طرح و رنگ شیرآلات حتما به فکر چک کردن این موارد هم باشید.

بدنه و جنس شیرآلات خانگی

از دیگر نکات مهم راهنمای خرید شیرآلات خانگی، جنس آنها میباشد. شیرآلات عمدتا از ترکیب آلیاژ برنج ساخته میشوند. ترکیب آلیاژ برنج تشکیل شده از برنج ، سرب و روی است. حتما قبل از خرید دقت کنید برندی را انتخاب کنید که در آن از کم ترین میزان سرب استفاده شده باشد. زیرا که سرب سمی است و برای سلامتی مضر است. در عوض می توانید شیرآلات تمام برنج یا تمام استیل خریداری کنید

ارتفاع علم شیر

دقت کنید که قبل از خرید میزان فضای موجود (ارتفاع) از سطح سینک تا کابینت را بررسی کنید بسیاری از علم های شیر مدرن و امروزی ارتفاعشان با معماری و فضای بین سینک و کابینت هماهنگ نیست و ممکن است دچار دردسر شوید.

مطمئنا با خرید یک علم خیلی بلند دردسر پاشیده شدن آب به همه طرف را تجربه خواهید کرد یا یک علم کوتاه، جا برای شستشوی راحت باقی نمی گذارد.

اگر سینک شما دولگنه یا سه لگنه است به میزان چرخش علم دقت کنید که برای این حالت علم های خاصی در بازار وجود دارد. در هر سبکی که مد نظر دارید برای خرید، مطمئن شوید که سر شیر آب به اندازه کافی تاب خورده است تا به کل ظرفشویی برسد.

اگر سینک آشزخانه بزرگی دارید ممکن است که با یک شیر کوچک عجیب به نظر برسد!

منبع:

https://maviham.com

http://www.ghahramantaps.com/

 

  • میلاد نصیری