karmag

کسب و کار های انلاین را با ما بشناسید

karmag

کسب و کار های انلاین را با ما بشناسید

۵ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سبزی خشک

خشک کردن سبزی به فرایندی گفته میشود که میزان آب موجود در آنها را به 10 درصد برسانیم. در این شرایط میتوانیم آنها را به مدت طولانی و با حفظ عطر طعمشان نگه داریم.

سبزی خشک

به طور کلی ، سبزیجات برای خشک شدن عالی هستند زیرا حاوی اسید کمتری از میوه ها هستند و می توانند تا زمانی که شکننده شوند خشک شوند. در صورت خشک شدن صحیح ، سبزیجات فقط 10 درصد رطوبت دارند و هیچ میکروارگانیسم شناخته شده ای نمی تواند در آن سطح رشد کند.

برای خرید سبزی خشک کلیک کنید.

پلو چیست؟

پُلو یکی از غذاهای شرقی است و در آشپزی ایرانی، آشپزی آذربایجان، ترکیه، ازبکستان و بسیاری از کشورهای خاورمیانه به برنجی گفته می‌شه که ترکیبی از برنج و انواع گوشت، سبزیجات، حبوبات و خشکبار و حتی انواع ادویجات، پخته می‌شه. پلو به دو صورت کته و آب‌کش تهیه می شه. در بعضی از خوراک‌ها ممکنه پس از پخت کامل برنج ساده اون رو با مواد دیگه ای مخلوط کرده و پلوهای مختلف تهیه بکنند.

چون ایران یکی از کشورهای تولید کننده برنجه به تبع اون هم غذاهایی پلویی زیادی داره و مرده در مناسبت های مختلف پلو و غذاهای گوناگونی تهیه می کنند. از انواع پلوهای ایرانی می‌توان به باقلاپلو، سبزی پلو، مرصع‌پلو، شیرین پلو، زرشک پلو، آلبالو پلو، ماش پلو، رشته پلو، استانبولی پلو، لوبیا پلو، نخودپلو، کلم‌پلو و عدس پلو اشاره کرد.

دستور تهیه سبزی پلو با سبزی خشک

    برنج را پاک کرده و با مقداری آب و نمک خیس کنید. به ازای هر پیمانه برنج یک قاشق غذاخوری سرصاف نمک استفاده کنید. برنج بهتر است ۳ الی ۴ ساعت خیس بخورد.
    پیاز را خرد کرده و با ۲ قاشق غذاخوری روغن در قابلمه بر روی حرارت ملایم تفت دهید تا پیاز کمی سبک شود.
    گوشت را روی پیاز گذاشته و به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.
    مقداری زردچوبه و فلفل روی گوشت بریزید، هم بزنید و یکی دو دقیقه تفت دهید تا با هم مخلوط شوند.
    مقداری زعفران دم کرده روی گوشت بریزید.
    حدود یک پیمانه آب جوش در قابلمه بریزید. درب قابلمه را بسته و حرارت را کم کنید. ۲ الی ۳ ساعت فرصت دهید تا گوشت روی حرارت ملایم بپزد. گوشت باید در حدی بپزد که آب آن تمام شده و به روغن بنشیند.
    در فاصله پخته شدن گوشت مشغول درست کردن سبزی پلو شوید. برای این منظور ابتدا یک قابلمه را تا نیمه آب کرده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید.
    سبزی خرد شده را در تابه‌ای ریخته و کمی تفت دهید تا آب آن کشیده شود. تفت دادن سبزی را تا حدی ادامه دهید که فقط آب آن تمام شود، ولی رنگ آن تغییر نکند.
    پس از اینکه آب به جوش آمد، برنج را به آن اضافه کنید و با کفگیر هم بزنید. آب برنج را بچشید و اگر لازم بود مقداری نمک به آن اضافه کنید.
    اجازه دهید برنج حدود ۱۵-۱۰ دقیقه (بسته به نوع برنج) روی حرارت بالا بجوشد. سپس چند دانه برنج را با دست تست کنید و اگر مناسب بود آبکش کنید. برنج وقتی برای آبکش کردن مناسب است که اطراف آن نرم شده باشد، ولی وسط آن کمی سفت باشد.
    پس از آبکش کردن برنج، قابلمه را شسته و روی حرارت قرار دهید. وقتی کاملا خشک شد، مقداری روغن در آن ریخته و اجازه دهید روغن داغ شود، سپس ته دیگ مورد نظر خود را ته قابلمه قرار دهید.
    سبزی را با برنج آبکش مخلوط کنید و در قابلمه بریزید.
    اطراف برنج را جمع کنید تا به شکل هرم درآید، سپس مقداری زعفران ساییده روی برنج بپاشید، با ته کفگیر چند سوراخ در برنج ایجاد کنید و درب قابلمه را ببندید.
    حرارت را متوسط کرده و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا بخار برنج بالا بیاید، سپس درب قابلمه دمی بگذارید و زیر آن شعله پخش کن قرار دهید. حرارت را ملایم کنید و ۴۵-۴۰ دقیقه صبر کنید تا سبزی پلو دم بکشد.
    پس از اینکه سبزی پلو دم کشید، مقداری روغن روی آن بدهید و در دیس بکشید. ماهیچه را می‌توانید کنار سبزی پلو قرار دهید یا در بشقاب جداگانه بکشید و کنار آن را با چند برش لیمو ترش تزیین کنید.
    سبزی پلو با ماهیچه همراه با سس باربیکیو غذایی فوق العاده است که ارزش امتحان کردن دارد.

مزایای استفاده از سبزی خشک پلو

خواص و ارزش غذایی

سبزیجات موجود در سبزی پلو، مانند سایر سبزیجات، سرشار از ویتامین‌‌‌های A، B، C، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌‌ها هستند. بنابراین سبزی پلو در ترکیب با ماهی برای رفع بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار مفید است و اثرات ضد سرطانی نیز دارد. به‌علاوه فیبر فراوان موجود در سبزیجات در ترکیب با کربوهیدرات و نشاسته موجود در برنج باعث کنترل بهتر قند خون، فشار خون و کلسترول می‌شود و از بسیاری از سرطان‌ها جلوگیری می کند. سیر موجود در سبزی پلو نیز قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان طبیعی به شمار می‌رود و در ترکیب با اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی باعث آسان‌تر شدن جریان خون، کاهش فشار خون و کلسترول می‌گردد. همچنین ترکیب این سبزی‌ها با ادویه‌های مختلف مانند زنجبیل، زردچوبه، زعفران، دارچین، فلفل و زیره در هنگام پخت سبزی پلو و ماهی، خاصیت‌های این غذای خوش طعم را چند برابر می‌کند. خرید آنلاین سبزی پلو خشک به شما کمک می‌کند از تمامی این مزایا و ویژگی‌ها در هر زمان از سال بهره‌مند باشید.

سبزی پلو با سبزی خشک

مهمترین خواص سبزی پلو

    جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی
    ضد سرطان
    کنترل قند خون
    کاهش کلسترول خون
    کاهش فشار خون

استفاده از سبزی خشک پلو می تونه مزایای زیر رو داشته باشه:

    سبزی خشک های پلو رو می تونین در چندین نوبت، بدون نگرانی برای خراب شدن استفاده کنید، سبزی خشک رو با آب ترکیب کنین تا تازه بشه.
    نگهداری سبزی پلوی خشک زحمت زیادی نداره و می تونین اونا رو در کابینت و انبارها نگه داری کنین.
    در تهیه پلو نیازی به خرد کردن سبزی و ترکیب مناسب سبزیجات ندارین.
    سبزی خشک رو می توان در مسافرت و تفریحات با خود برد و خورشت مورد نظر خودتون رو درست کنین.

منبع:

بگیر بپز

https://miladeshgh.blogsky.com/1397/09/08/post-209/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%D9%84%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C-%D8%AE%D8%B4%DA%A9

  • میلاد نصیری
  • ۰
  • ۰

روغن موتور از مهم­ترین عوامل لازم برای کارکرد درست موتور خودرو است؛ بنابراین انتخاب روغن موتور مناسب و با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. اگر روغن موتوری که انتخاب می‌کنید برای موتور مناسب نباشد یا کیفیت پایینی داشته باشد، آسیب‌های جدی به موتور خودرو وارد خواهد کرد و هزینه‌های سنگینی را متحمل خواهید شد.

روغن موتور استاندارد

روغن موتور چیست؟

به‌طور خلاصه، روغن موتور به اجزای فلزی و متحرک موتور خودرو کمک می‌کند تا عملکردی بهینه داشته باشند و اصطکاک بین آنها را کاهش می‌دهد؛ به این ترتیب موتور خودرو از ساییدگی و آسیب‌های ناشی از گرما و اصطکاک محفوظ خواهد ماند. حال سوال اصلی این است که روغن موتور مناسب کدام است؟

برای خرید روغن موتور ادینول کلیک کنید.

طبقه بندی روغن های موتور بر اساس درجه بندی SAE

این درجه بندی صرفاً بر مبنای گرانروی است. انجمن مهندسان خودرو SAE به دلیل اهمیت گرانروی، اساس طبقه بندی روغن های موتور را بر این ویژگی بنا نهاده است، به طوری که در این سیستم دو گروه ازدرجه گرانروی مورد تعریف قرار می گیرند. یک گروه دارای حرف (Winter)W و دیگری گروهی که بدون حرف W است. هرقدر عدد SAE بزرگ تر باشد، گرانروی روغن مربوطه هم بیشتر است. حرف W همراه عدد SAE معرف روغن هایی است که در محیط های سرد به کار می روند و گرانروی این روغن ها در گرما اهمیت ندارد.

روغن هایی که حرف W در جلو آنها قید نشده است در محیط های گرم به کار می روند و گرانروی آنها در سرما اهمیت نخواهد داشت. مبنای دما برای محیط سرد °18- سانتی گراد و برای محیط گرم °100 سانتی گراد تعیین شده است. روغن های قید شده در جدول،

شاخص API

 

شاخصAPI یا American Petroleum Institute به معنای موسسه نفت آمریکا است.

 

این شاخص که یک استاندارد آمریکایی است برای نشان دادن درجه کیفیت روغن موتور است که به صورت API SX برای خودروهای بنزینی و API CX برای خودروهای دیزلی نمایش داده می‌شود. حرف X برای موتورهای بنزینی به صورت متغیر از حروف لاتین A تا N است و حرف X برای موتور های دیزلی به صورت متغیر از حروف لاتین A تا J استفاده شده است که هر چه این درجه به سمت حروف آخر لاتین برود روغن از کیفیت بالاتری برخوردار است.

 

لیست کامل استاندارد های API برای خودرو های بنزینی

با پیشرفت روز افزون مهندسی و فناوری موتور خودرو، سطح کیفیت و مواد افزودنی روغن موتور ها نیز دستخوش تغییرات فراوانی گردیده است. به طوری که استاندارد API برای طبقه بندی سطح کیفی روغن موتور کد بندی خاصی ایجاد نموده است. کدبندی API به صورت دو حرفی می باشد که حرف اول بیانگر نوع روغن موتور برای موتورهای بنزینی و دیزلی است. روغن موتورهای خودروهای بنزینی در استاندارد API با علامت S که حرف اول کلمه Service ( اتوسرویس ها و تعویض روغن ها، گاراژها) است، آغاز می گردد. همچنین اگر استاندارد API با حرف C، مخفف Commercial (وسیله نقلیه تجاری، کشاورزی) شروع شود، به این معنا می باشد که روغن موتور برای خودروهای دیزلی طراحی و ساخته شده است. در سال 2017 استاندارد API از حرف F که مخفف Fuel-Efficient (مصرف بهینه سوخت) است، برای طبقه بندی نسل جدید روغن موتورهای دیزلی استفاده نمود.

استاندارد ACEA

این استاندارد مخفف انجمن خودروسازان اروپا (European Automobile Manufacturers Association) است و قوانینی را برای درجه کیفیت روغن موتور در نظر می‌گیرد. اگر روغن موتور دارای این استاندارد باشد باید روی بطری نماد ACEA و در کنار آن حروف انگلیسی A تا E و اعداد ۱ تا ۸ را ببینید. حرف A برای خودروهای بنزینی، B برای خودروهای دیزلی سبک، C برای خودروهای بنزینی و دیزلی سازگار با مبدل کاتالیست و E برای خودروهای دیزلی سنگین است. بر اساس نوع خودرویی که دارید، از استانداردهای مخصوص خودروی خودتان برای روغن موتور استفاده کنید.

معرفی سطح کیفیت ILSAC

(International Lubricant Standardization and Approval) ILSAC به معنای سازمان بین المللی استاندارد و تایید (کیفیت) روانکارهاست. این سازمان از سال 1994 در زمره مؤسسات بررسی، تعریف و تأیید سطوح کیفیت روغنهای بنزینی قرار گرفته است و بیشتر سازندگان خودروها در کتابچه های جدید راهنمای خودرو، آن را ذکر مینمایند و برچسب تأیید کیفیت API را بر حسب تعاریف ILSAC نیز بر روی بسته بندیهای روغنهای موتور برای انتخاب روغن مشخص مینمایند.

آیا خودرو من نیاز به روغن موتور سطح کیفی API SP دارد؟

در صورتی که در دفترچه راهنمای خودرو استفاده از روغن موتورهای با سطح کیفی API SP توصیه گردد می بایست از این سطح کیفی استفاده گردد. لازم به ذکر است این سطح کیفی موجب کاهش مصرف سوخت و تولید گازهای گلخانه ای می گردد.

سطح کیفی روغن موتور

تعیین سطح کیفی مناسب روغن موتور خودرو

با مراجعه به دفترچه راهنمای خودروی خود می‌توانید سطح کیفی روغن موتور مناسب خودروی خودتان را تعیین نمایید.
همواره روغن موتور با سطح کیفی بالاتر، خواص و عملکرد سطوح کیفی پایین‌تر را دارا است، یعنی در صورتی که در دفترچه خودرو برای روغن موتور سطح کیفی پایین‌تر توصیه شود، می‌توان از روغن موتور‌های با سطح کیفی بالاتر استفاده کرد. ولی استفاده از روغن موتور با سطح کیفی پایین‌تر از سطح کیفی پیشنهاد شده در دفترچه راهنمای خودرو ممکن نیست، زیرا می‌تواند موجب صدمات و آسیب‌های متعدد به موتور خودرو شود.

روغن موتور خودروهای هیبریدی

روغن موتورهای خودروهای هیبریدی با خودروهای معمولی متفاوت است لذا حتما سعی کنید برای انتخاب روغن موتور مناسب از دفترچه راهنما یا اگر خودرو ساز نمایندگی رسمی در در ایران نداشت با ارسال ایمیل از روغن موتور مناسب خودرو خود باخبر شوید اما طبق مطالعات نمی‌توان از روغن‌های های با گرید 20W40 یا 10W40 استفاده کرد به این دلیل که خودروهای هیبریدی معمولا بار بسیار کمی بر روی موتور است و در برخی اوقات موتور بنزینی خاموش می‌شود (در برخی از سیستم های هیبریدی موتور بنزینی فقط نقش شارژ کننده باطری را بر عهده دارد) لذا این نوع پیشرانه ها بیشتر در دمای های پایین کار می‌کنند بنابراین روغن موتور مناسب این نوع پیشرانه ها با گرانروی پایین است مخصوصا در کشور ها و مناطق سردسیر اما طبق مطالعه ها دو نوع گرید برای خودروهای هیبریدی توضیه شده است 0W30 و 5W30 که گرانروی اولی برای مناطق بسیار سرد مناسب است.

گرانروی یا ویسکوزیته روغن موتور

عامل مهم دیگر، انتخاب روغن موتور با توجه به شرایط آب و هوایی محل زندگی شماست. این موضوع به نوع ویسکوزیته روغن موتور برمی‌گردد. ویسکوزیته یا گرانروی به میزان رقیق ‌بودن یا غلیظ بودن روغن موتور گفته می‌شود. معمولا روغن موتور در هوای سرد سفت می‌شود و به ‌همین ‌دلیل در صبح‌های زمستانی به سختی می‌توانید موتور خودرو را روشن کنید پس لازم است که روغن موتور را طوری انتخاب کنید که درجه ویسکوزیته آن به صورتی باشد که در روزهای سرد زمستانی سفت نشود و بتواند موتور خودرو را روشن کند.

درجه ویسکوزیته با توجه به استاندارد SAE تعیین می‌شود که بر این اساس دو نوع روغن موتور داریم، روغن موتور سینگل گرید و روغن موتور مولتی گرید.

سینگل گرید

روغن موتور سینگل گرید برای یک نوع آب ‌و هوا (سرد یا گرم) آزمایش شده است. اگر این روغن موتور را بخرید باید در فصول گرم از یک نوع روغن و در فصول سرد از نوع روغن دیگری استفاده کنید. روی بطری روغن موتور سینگل گرید فقط یک عدد می‌بینید که در کنار SAE نوشته شده است که مقادیر ۰ الی ۲۵ مناسب فصول سرد است و مقادیر ۳۰ تا ۶۰ برای فصول گرم مناسب خواهند بود.

مولتی گرید

امروزه با وجود روغن‌های مولتی گرید که برای چهارفصل مناسب هستند، دیگر کسی به سراغ روغن‌های سینگل گرید نمی‌رود. مشخصه روغن موتورهای مولتی گرید این است که در آنها از دو عدد و حرف W (حرف اول کلمه زمستان به انگلیسی) استفاده شده است. هرچه عدد کنار W کوچک‌تر باشد، عملکرد روغن در استارت اول یا در هوای سرد بهتر است. اگر هم در شهرهای گرمسیر مانند اهواز زندگی ‌کنید، این عدد می‌تواند بالاتر باشد. برای مثال از بین دو ویسکوزیته ۱۰W-40  و ۲۰W-50 اولی برای هوای سرد و دومی برای هوای گرم بهتر است.

عدد دوم تضمین می‌کند که روغن موتور در دمای ۱۰۰ سانتی‌گراد موتور، از این عدد نوشته ‌شده رقیق‌تر نخواهد شد. به ‌طور کلی دو عدد روغن موتور بهتر است فاصله زیادی نداشته باشند چرا که فاصله این اعداد نشان دهنده این مورد است که در آن از مواد پلیمری و افزودنی‌های بیشتری استفاده شده است.

منبع:

http://www.pqiamerica.com/apiserviceclass.htm

https://www.api.org/products-and-services/engine-oil/eolcs-categories-and-classifications/latest-oil-categories

https://revitakhodro.com/%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/

  • میلاد نصیری
  • ۰
  • ۰

غذای گربه خشک بسیار مناسب است زیرا می توانید وقتی خانه نیستید ، غذای گربه خود را به عنوان و هنگامی که آنها می خواهند بخورند. همچنین از ماندگاری بالایی برخوردار است و یکی از گزینه های ارزان قیمت برای غذاهای گربه است. همیشه باید مطمئن شوید که غذای گربه ای که مواد طبیعی در آن موجود است – به خصوص پنج ماده اول موجود در برچسب. غذای گربه خشک همیشه باید همراه با غذای مرطوب و ترجیحا با مواد طبیعی مانند گوشت مرغ یا ماهی پر شود.

غذای خشک گربه

مهمترین نکات انتخاب غذا خشک گربه

اگر قصد انتخاب یکی از بهترین غذاهای خشک گربه را دارید. میبایست قبل از خرید و انتخاب محصول به نکاتی توجه کنید تا بتوانید با خیالی آسوده یک غذای با کیفیت و مناسب با شرایط حیوان تان تهیه کنید. از این رو تیم مشاور کالا برای ارائه یک راهنمای خرید کامل و جامع در این زمینه قصد دارد تا این نکات مهم را در این بخش از مقاله برای شما عزیزان به اشتراک بگزارد.

سن گربه خود را در نظر بگیرید

غذاهای خشک گربه اغلب از نظر سن برای گربه ها دسته بندی می شوند و به فروش میرسند. زیرا گربه ها در هر سنین نیازمند مواد مغذی خواصی هستند. از این رو قبل از خرید حتما به سن حیوانتان توجه کنید زیرا این نکته میتواند بر کیفیت تغذیه گربه شما بسیار تاثیر گزار باشد. در غذاهای خشک گربه ها فرمول های خاصی در نظر گرفته شده اند که شما میتوانید با توجه به سن ، اندازه و سلامتی حیوانتان یک محصول مناسب تهیه کنید.

    اگر سن گربه شما 12 ماه یا کمتر است حتما میبایست یک غذای بچه گربه انتخاب کنید.
    اگر گربه شما 1 الی 7 سال دارد ، میبایست یک غذای بزرگسال انتخاب کنید.

به محدودیت های غذایی توجه کنید

انواع گربه ها نیازهای غذایی خاص خودشان را دارند برای مثال گربه هایی که دارای اضافه وزن و یا کمبود وزن هستند میبایست رژیم غذایی سالم و مناسبی داشته باشند تا بتوانند به وزن مطلوب و بهتری برسند. همچنین برخی از غذاهای خشک گربه مخصوص گربه هایی ساخته می شوند که عقیم شده و یا عقیم نشده اند. از این رو هنگام انتخاب غذای خشک بسیار به محدودیت های غذایی گربه تان توجه کنید.
 

با دامپزشک خود مشورت کنید

دامپزشک شما بیشترین اطلاعات و دانش را در مورد تعیین نیازهای حیوان خانگی شما دارد. از این رو بهترین راه برای دریافت مشاوره در مورد برنامه غذایی گربه تان مشورت با دامپزشک حیوانتان میباشد. دامپزشک ها با معاینه سلامتی و شرایط جسمی گربه شما یک برنامه غذایی در مورد باید ها و نباید های تغذیه به شما ارائه میدهند. و این میتواند در خرید غذای گربه بسیار به شما کمک کند.

 در مورد برند مورد نظر تحقیق کنید

امروزه برند های زیادی در زمینه غذای گربه فعالیت میکنند. از این رو قبل از خرید و انتخاب محصولتان سعی کنید به دنبال برندی باشید که مدتی است در بازار وجود دارد و از شهرت خوبی در تولید غذاهای با کیفیت برخوردار است. همچنین باید به دنبال برندی باشید که چندین محصول مختلف داشته باشد تا در صورتی که نیازهای غذایی گربه شما با گذشت زمان تغییر کرد. جابجایی مواد غذایی بین برند ها تاثیری بر دستگاه گوارش گربه شما نداشته باشد.
 

از خرید غذاهای غیر ضروری خوددای کنید

اغلب غذاهای خشک گربه حاوی مواد غذایی ضروری هستند که به طور کلی برای سلامتی گربه شما مفید هستند. این غذاها اغلب دارای پروتئین ، کلسیم ، چربی و ویتامین ها ضروری گربه ها میباشند. اما بعضی از غذاها حاوی موادی مانند آرد ذرت و محصولات گیاهی میباشند که اصلا پیشنهاد نمیشوند زیرا این غذاها فقط فقط خاصیت سیر کنندگی داشته. و باعث میشود که گربه شما بدون دریافت مواد غذایی ضروری ، احساس سیری کند.

مزایا و معایب غذای خشک گربه

.
مزایا:

    راحت ترین نوع غذا برای غذا دادن و همچنین نگهداری، غذای خشک است.
    بدون استرس فاسد شدن، می تواند در اختیار حیوان قرار گیرد که هر موقع دلش خواست غذا را بخورد.
    راحت تر شما ظرف غذای حیوان خود را پر می کنید و این ظرف احتمالا تا فردا کافی خواهد بود.
     برای نگهداری ساده تر است و یک کیسه یا پلاستیک درب دار برای نگهداری آن ساده تر است و از نظر اقتصادی به صرفه تر است.
    برای درمان دندان ها غذای مناسب تری است و به خصوص بعضی از فرمولاسیون های آنها صرفا با جوییدن می تواند مثمر ثمر باشد.
    در شکل ها و اندازه های مختلف وجود دارند و خریدشان راحت تر است.

.
معایب:

    مشکل اصلی در غذاهای خشک تامین نشدن رطوبت مورد نیاز در غذا است به خصوص با بالا رفتن سن حیوان، وجود رطوبت در غذا ضروری است و همچنین برای حیوانات بیمار و اقلیم های گرم و خشک نیاز است.
     میزان پایین تری از پروتئین های جانوری دارد که این پروتئین ها برای رشد حیوان لازم است.

 

بهترین برند های غذای خشک گربه

رفلکس یک برند معتبر مواد غذایی گربه و سگ میباشد که در کشور ترکیه واقع شده است. و توانسته محبوبیتی کم نظیر در بین ایرانیان داشته باشد.

محصولات و خدمات این شرکت می توانند از ابتدای مرحله تحقیق و توسعه تا تولید و بسته بندی سفارشی شوند، همه این محصولات ورودی و کنترل کیفیت تیم تحقیق و توسعه را دریافت می کنند و در بالاترین استاندارد های فرمولاسیونی و بسته بندی میباشند.

غذا خشک گربه و سگ رفلکس

غذای خشک گربه و سگ به دلیل رعایت میزان مواد مورد نیاز و ضروری روزانه گربه و سگ ، نظیر ویتامین، پروتئین و مواد معدنی، یکی از بهترین رژیم های غذایی جهت رشد صحیح و سالم این موجودات میباشد. و توانسته گستره وسیعی را جهت تامین نیاز های اساسی آنها به مواد غذایی را پوشش دهد.

همچنین این غذا در صورت ماندن در هوای ازاد و ظرف غذا تا چندین ساعت خراب نمیشود و بر همین اساس بسیار مناسب افراد شاغلی که توان رسیدگی دائم به گربه و سگ خود را ندارند میباشد.

اما رفلکس با در نظر گرفتن شرایط گوناگون گربه و سگ شما نظیر نژاد، سن، حساسیت غذایی و… توانسته محصولات متنوع با طعم های گوناگون جهت تامین نیازهای روزانه این حیوان به بازار عرضه کند که میتوانید با خواندن اطلاعات هر محصول در انیمال کده اقدام به خرید کنید.

غذای خشک گربه رفلکس

برای خرید غذای خشک رفلکس گربه کلیک کنید.

غذای خشک گربه رویال کنین

برند رویال کنین تولید‌کننده بین‌المللی و توزیع‌کننده غذای سگ و گربه بوده که در سال 1968 تاسیس شده است. هدف از ایجاد این برند تولید غذای حیوانات خانگی بر پایه آخرین تحقیقات علمی است. این برند با توجه به نیازهای تغذیه‌ای نژادهای مختلف سگ و گربه و هم‌چنین در نظر گرفتن سنین مختلف آن‌ها غذاهای گربه و سگ را تولید می‌کند و به صاحبان آن‌ها کمک می‌کند تا حیواناتی سالم را نگهداری کنند و نیازهای تمامی صاحبان حیوانات خانگی را در سراسر جهان برطرف نموده است

منبع:

انیمال کده

https://icatcare.org/what-should-i-feed-my-cat-wet-versus-dry-food/

https://www.petmd.com/cat/nutrition/wet-cat-food-vs-dry-cat-food-which-better

  • میلاد نصیری
  • ۰
  • ۰

بیماری‌های لثه مثل عقب رفتگی لثه، نیاز به درمان پیوند لثه دارند. پیوند لثه نوعی از عمل جراحی دندان است که نسبتا روشی سریع و آسان می‌باشد. در این عمل متخصص پریودنتیت از سقف دهان، بافت لثه را برداشته و از آن برای لثه‌ی آسیب دیده استفاده می‌کند. عقب رفتگی لثه به آرامی رخ می‌دهد و به همین دلیل بسیاری از مردم متوجه بروز این اتفاق نمی‌شوند. در صورت عدم درمان چنین مشکلاتی، ممکن است در نهایت منجر به از دست رفتن دندان فرد شود. پیوند لثه در بیشتر موارد جنبه‌ی درمانی دارد، ولی برخی از مردم برای اصلاح طرح لبخند خود از این روش استفاده می‌کنند که در این صورت جنبه‌ی زیبایی دارد.

پیوند لثه

عمل پیوند لثه چیست؟

لثه مسئولیت پوشش بافت استخوانی و پوشش دندان تا طوق دندان را دارد. و در صورت تحلیل لثه و عریان شدن ریشه دندان نیاز به پیوند لثه، ضروری می گردد.
در واقع پیوند لثه روند تحلیل لثه ها را متوقف می کند و دلایل مختلفی از قبیل بهداشت ضعیف و بیماری های لثه ، روش نادرست مسواک زدن و… باعث تحلیل لثه می شود.

پیوره یا تحلیل لثه

تحلیل لثه فرآیندی است که بافت حمایت‌کننده اطراف دندان و طوق دندان از بین می رود که این فرآیند به صورت آهسته رخ می دهد و به همین دلیل احتمال اقدام دیرهنگام توسط بیماران وجود دارد و این تحلیل می‌تواند یک یا تعداد زیادی از دندان ها را درگیر کند.
در اوایل تحلیل احتمال شاهد بروز حساسیت دندانی به آب سرد و گرم هستیم و در ادامه نمای دندان و لثه نازیبا می‌شود، به خصوص در صورتی که در ناحیه قدام فک بالاخص در قدام فک بالا تحلیل بروز کرده باشد.

انواع عمل پیوند لثه

به طور کلی ما 3 نوع عمل جراحی لثه یا پیوند لثه داریم که در ادامه به طور خلاصه به معرفی هر کدام از آن ها پرداخته ایم.

. جراحی لثه تحلیل رفته با گرافت و پیوند بافت همبند

در این روش، جراح لثه، بخشی از بافت سقف دهان را برش میدهد به این بخش فلپ میگویند. جراح سپس بافت زیر فلپ را برداشته و به مکانی که لثه تحلیل رفته و نیاز داریم ریشه دندان را بپوشانیم بخیه میکند.

. جراحی لثه تحلیل رفته با پیوند لثه آزاد

این روش برای افرادی که لثه های نازکی دارند و برای ضخیم کردن لثه ها نیاز به بافت اضافی دارند، انجام داده میشود. در این روش پریودنتیست:

    بافت را مستقیماً از لایه بالایی بافت روی سقف دهان جدا می کند
    این بافت جدا شده و آزاد را به لثه نازک اضافه میکند.

. جراحی لثه تحلیل رفته  با پیوند پدیکل (پیوند لترال)

در این روش جراحی لثه، به جای اینکه از سقف دهان گرافت برداشته شود، از نزدیکی لثه بالا رفته، یک برش روی لثه زده میشود و بخشی از آن را به سمت دندانی که لثه اش بالا رفته بخیه میکنند. این عمل زمانی انجام میشود که به اندازه کافی بافت لثه در اطراف دندان های مجاور وجود داشته باشد.

میزان موفقیت جراحی پیوند لثه چقدر است؟

اگر در تشخیص عارضه‌ای که نیاز به انجام پیوند لثه دارد (مانند تحلیل لثه )، درست عمل شود و از روش جراحی مناسبی هم برای این عمل استفاده شود، در اغلب موارد عمل جراحی پیوند لثه، نتایج بسیار خوبی به دنبال خواهد داشت. مهم‌ترین عواملی که می‌توان با توجه به آن، میزان موفقیت عمل جراحی را پیش‌بینی کرد، شامل نوع عارضه‌ای که نیاز به درمان دارد و میزان فشار وارد بر بافت پیوندی بعد از انجام عمل جراحی می‌باشد.

نوع عارضه پیش آمده برای لثه، اهمیت زیادی در ماندگاری بافت پیوندی خواهد داشت. در مورد عوارض کوچکی که در آن، بافت لثه روی دندان اندکی تحلیل رفته است اما در بین دندان‌ها (فضای بین دندانی) مقدار کافی از بافت نرم سالم وجود دارد شانس موفقیت عمل پیوند خیلی بیشتر است، زیرا در واقع سطح ریشه دندان، هیچ نوع ذخیره خونی و گردش خون ندارد و فقط بافت‌های مجاور هستند که می‌توانند به بافت پیوندی خونرسانی کرده و به ماندگاری آن کمک کنند. بنابراین در صورتی که آسیب‌دیدگی لثه در حد کمی باشد، امکان پوشاندن کامل سطح ریشه وجود خواهد داشت. از طرفی هر چقدر آسیب‌دیدگی استخوان در فضای بین دندانی بیشتر باشد شانس موفقیت عمل پیوند برای پوشش کامل ریشه، کمتر خواهد بود.

بعد از عمل پیوند لثه باید چه کاری انجام دهیم

بعد از عمل جراحی پیوند لثه و ورود به دوره نقاهت، تا زمانیکه به بهبودی کامل برسید باید یکسری نکات را به خوبی رعایت کنید؛ تا هم زودتر بهبود یابید و هم بدون درد این دوره بگذرانید:

• به یاد داشته باشید که این تنها دوره ای از زندگی است که نباید از مسواک استفاده نمایید!
• از نخ دندان و یا خلال کردن دندان خود، خودداری کنید تا به بافت لثه خود آسیب دیگری وارد نکنید.
• حتما مقدار آنتی بیوتیکی که متخصص برای شما تجویز کرده را تا پایان دوره، مصرف کنید.
• از دهان شویه به طور منظم استفاده نمایید تا از ایجاد پلاک‌ها جلوگیری نمایید.
• از غذای سفت و بسیار داغ خودداری کنید و بجای آن از غذاهای نرم و خنک استفاده نمایید.

مراقبت پس از درمان جراحی پیوند لثه

    در روز اول جراحی از مصرف دهانشویه خودداری کنند.
    در روز اول جراحی استراحت کنند.
    در روز اول جراحی از مسواک زدن خودداری کنند.
     در روز اول جراحی از مصرف غذاهای داغ خودداری کنند.
     آب دهان خود را تا حد امکان خارج کنند.
     داروهای خود را طبق دستور پزشک مصرف کنند.
    در صورت درد از مسکن استفاده کنند.
    در روز اول جراحی از غذاهای نرم و خنک استفاده کنند.
     در روز اول جراحی از کمپرس سرد استفاده کنند. (هر ده دقیقه یکبار به مدت چند دقیقه)
    از روز دوم جراحی از دهانشویه استفاده کنند.
     دقت کنید که به ناحیه جراحی ضربه یا فشار وارد نشود.

عمل پیوند لثه

آیا عمل پیوند لثه عوارضی هم دارد؟

عوارض جراحی پیوند لثه بسیار جزئی و نادر است. اما ممکن است برخی افراد بعد از این عمل یک یا چند تا از علایم زیر را تجربه کنند:

    خونریزی از بافت لثه
    تورم لثه ها
    لق شدن دندان
    افزایش حساسیت دندان
    ایجاد فاصله بین دندان ها
    عفونت

هزینه جراحی پیوند لثه

در بسیاری از موارد افراد بر اساس هزینه ‌ها تصمیم به اقدام می‌گیرند، البته حق دارند؛ هزینه همیشه یکی از عوامل تاثیر گذار در تصمیمات است. هزینه پیوند لثه باید گفت که این جراحی بسته به اینکه کدام روش برای شما باید اجرا شود، هزینه متفاوتی نیز دارد. البته بیمه هم در این میان اگر جراحی شما برای درمان و پیشگیری از عارضه باشد کمی به شما کمک خواهد کرد، در غیر این صورت،اگر عمل شما جنبه زیبایی داشته باشد؛ بیمه هیچ هزینه ای پرداخت نخواهد کرد.

 

منبع:

https://www.healthline.com/health/dental-and-oral-health/gum-graft

https://www.medicalnewstoday.com/articles/322115

https://drshahram.com/gum-transplant/

  • میلاد نصیری
  • ۰
  • ۰

بهترین روش نصب شیرآلات تماس با نصابی با تجربه و قابل اطمینان است، اما اگر لوازم مورد نیاز برای نصب شیر در دسترس شما باشد و همه چیز خوب پیش برود، نصب شیرآلات کار سختی نیست. در این مقاله، آموزش نصب شیرآلات (نصب شیر روشویی و نصب شیر ظرفشویی معمولی و شیر ظرفشویی شاوری یا شلنگدار) آورده شده است.

نصب شیر ظرفشویی

اولین مرحله در نصب هر نوع شیر روشویی و ظرفشویی تخلیه رسوبات احتمالی موجود در لوله کشی است تا بعداً باعث کم فشار شدن جریان آب نشوند. برای انجام این کار شیر اصلی آب را قطع نمایید. سپس درپوش های لوله کشی آب سرد و گرم را باز کنید و جریان آب را به صورت لحظه ای برقرار نمایید. در این حالت آب با فشار از لوله ها خارج شده و به همراه آن رسوبات و یا سنگریزه هایی که به داخل لوله ها راه یافته اند، از مسیر آب خارج می شوند.

سپس شیرهای پیسوار را پس از پیچیدن نوار تفلون در محل اتصال مربوط ببندید و شیر اصلی آب را باز کنید.

تعویض شیر ظرفشویی

اگر قصد دارید شیر ظرفشویی خود را تعویض کنید، قبل از نصب شیر ظرفشویی جدید باید شیر قبلی را باز کنید. برای تعویض شیر ظرفشویی تنها به یک آچار فرانسه و یک سطل نیاز دارید.

برای  شروع نصب شیر ظرفشویی زیر سینک ظرفشویی خود را با حوله کاملا خشک کنید تا نم نباشد و تمامی وسایلی که زیر ظرفشویی وجود دارد را خالی کنید تا به راحتی بتوانید کار نصب و یا تعویض را انجام دهید.

قدم اول :

در زیر سینک شیرهای آب سرد و گرم را با چرخاندن آنها در جهت عقربه‌های ساعت ببندید. اگر شیر مخصوصی وجود ندارند، باید شیر فلکه اصلی آب خانه خود را ببندید. سپس شیرهای ظرفشویی را باز کنید تا هرگونه فشار در خطوط آب یا به عبارتی آب اضافه بیرون بریزد.

قدم دوم :

بعد از بستن شیر ورودی آب گرم و سرد، وقت آن رسیده که شیر ظرفشویی قدیمی را جدا کنید. قبل از این کار، از اتصال شیرظرفشویی به شلنگ ها و پیسوال عکس بگیرید تا در صورت نیاز بعدا به آن مراجعه کنید. اگر این خطوط دچار خوردگی شده‌اند بر روی آن‌ها روغن زیتون بمالید و چند دقیقه صبر کرده و سپس اقدام به باز کردن آن‌ها نمایید.

برای جدا کردن شیرآلات قدیمی بوسیله ی آچار فرانسه هر دو شلنگ (شلنگ پیسوار) ورودی آب را که از یک طرف به شیرآلات و از طرف دیگر به دریچه‌های تأمین آب وصل هستند را از شیر ظرفشویی جدا کنید. برای اینکار هر یک از مهره ها را با چرخاندن آن در جهت عقربه‌های ساعت باز کنید. بعد از باز کردن مهره ها سر شلنگ ها را داخل سطلی که آماده کرده بودید بگذارید تا از ریختن آب به داخل کابینت جلوگیری کنید

قدم سوم :

در این مرحله بسته به نوع شیر ممکن است از یک مهره یا دو مهره برای اتصال شیر به سینک ظرفشویی استفاده شده باشد. آنها را توسط آچار فرانسه باز کرده و شیر را کنار بگذارید .یا اگر لازم بود مهر و موم شیر قدیمی را با استفاده از چاقوی بتونه از بین ببرید تا بتوانید آن را از سینک ظرفشویی جدا کرده و کنار بگذارید. این کار را نیز با صبر و حوصله انجام دهید تا آسیبی به سینک وارد نشود. بدون شک زیر پایه های شیر قدیمی جرم گرفته و یا ممکن است دچار زنگ زدگی و آلودگی هایی باشد. با مواد پاک کننده مخصوص سینک جرم و کثیفی های زیر پایه ها را تمیز کنید.

نصب شیر ظرفشویی قهرمان

با توجه به نوع نصب شیر سینک قهرمان برای بخش‌های شیرآلات روشویی، ظرفشویی و یا حمام، طریقه انجام آن تقریباً مشابه هم می‌باشد و شاید در یکی دو مرحله متفاوت باشند. از این رو در این عنوان به بیان نصب و انجام راحت و سریع این مدل می‌پردازیم.

برای انجام درست نصب شیر قهرمان چون مجزا و جدا از سینک می‌باشد، می‌توان روش نصب تمام شیرآلات این برند را یکسان دانست.

    برای انجام آن ابتدا شیر فلکه اصلی آب منزل را ببندید و بعد شیرهای آب سرد و گرم را باز کنید تا آب اضافه و فشار موجود در خطوط آب خارج شود.
    سپس برای باز کردن شیرآلات قدیمی، شلنگ پیسوار شیر را که از یک سر به شیرآلات وصل بوده و از سر دیگر به دریچه تامین، را باز کنید.
    برای باز کردن شلنگ پیسوار باید مهره‌های مربوط به این قطعه را در سمت راست  بچرخانید تا باز شود.
    پس شلنگ‌های پیسوار را از هر ۲ طرف باز کنید.
    حالا برای نصب شیر سینک قهرمان واشرها را باید بین شیرآلات و سینک برای آب‌بندی وصل کنید.
    سپس در زیر سینک، شیرآلات را با مهره و پیچ به سینک متصل کنید و بعد بست فلزی و واشر را به بدنه زیرین سینک ببندید.
    شلنگ پیسوار آب گرم و سرد را به ترتیب در چپ و راست سفت کنید.

برای خرید شیر ظرفشویی قهرمان کلیک کنید.

نحوه نصب شیر ظرفشویی شلنگدار

شیر ظرفشویی شلنگدار نوعی دیگر از شیرآلات ظرفشویی است که دارای شلنگ است و برای تمیز کردن سینک و یا در آرایشگاه‌ها برای شستن سر مشتریان استفاده می‌شود. به همین دلیل فقط برای مصارف این چنینی طراحی شده است، روش و نحوه نصب شیر ظرفشویی شلنگدار هم مانند نصب شیر اهرمی ظرفشویی که در بالا بررسی کردیم می باشد.

در مورد نحوه نصب شیر ظرفشویی شلنگدار، باید به این نکته توجه کنید که به طور کلی طریقه نصب شیرآلات ظرفشویی قهرمان، راسان و سایر برندهای دیگر، با توجه به تنوع و تفاوتی که در مدل‌های جدید و عمومی آنها وجود دارد، روش نصب متفاوتی نیز خواهند داشت. در واقع شیرآلات اهرمی و شلنگدار، نوع معمولیشان با انواع فانتزی و کلاسیک آنها متفاوت بوده که هر یک نیز باعث ایجاد تفاوت در نحوه نصب خواهد شد. که در این مقاله سعی شد نحوه نصب مدل معمول آن بیان شود.

با توجه به مصارف خاص این نوع از شیرآلات ظرفشویی، خرابی آن‌ها بالا است و احتمالا به دفعات متناوب نیاز به تعمیر شیر ظرفشویی شلنگدار پیدا خواهید کرد. در این صورت باید از متخصص این حوزه کمک بگیرید.

نصب شیرالات اهرمی

نصب شیر اهرمی ظرفشویی

ابتدا شیر را از طریق واشر پلاستیکی موجود در بسته محصول، روی سینک قرار دهید. برای انجام این کار از کسی کمک بگیرید و یا در صورت امکان خودتان با دست دیگر شیر را بر روی سوراخ ثابت نگه دارید.

برای نصب شیر اهرمی ظرفشویی بر روی سینک از طریق یک پیچ دو سر رزوه دار، یک طرف پایه شیر ظرفشویی (در زیرشیر جای خاص و مشخصی دارد) و  طرف دیگر را از طریق یک صفحه فلزی به خود ظرفشویی عمل کنید.

    بسیاری از شیر های اهرمی ظرفشویی دارای یک شلنگ در انتها خود جهت سهولت در شستن هستند؛ این نوع شیرهای اهرمی دارای یک وزنه سربی در جعبه خود می باشند.
    در صورت وجود وزنه سربی آن را از هر دو شلنگ عبور دهید و  سر رزوه دارد شلنگ ها  را نگه دارید و باقی شلنگ را در یک محدوده آزاد در زیر ظرفشویی رها کنید.
    سپس شلنگ ها را مکان زیر شیر که جای ورودی دو شلنگ دارد، متصل کنید.
    هم راستا بودن شیر، واشر و پیچ های زیر بند هرگونه نشتی را برطرف میکند در صورت وجود نشتی دقت کنید که پیش از سفت کردن مهره های شلنگ از یک راستا بودن آن  با شیر اهرمی اطمینان پیدا کنید.

متعلقات شیرالات

بسته به نوع شیر , در نصب شیرهای بهداشتی از لوازم جانبی و متعلقات مختلفی برای نصب و استفاده بکار گرفته میشود .

به طور کلی دو نوع شیر اهرمی و کلاسیک یا معمولی پیچی در بازار موجود است . البته در نصب شیرالات توکار نیز لوازم جداگانه ای برای نصب مورد استفاده قرار میگیرد که توضیح خواهیم داد , اما فعلا به لوازم شیرالات روکار و متریال آنها خواهیم پرداخت .

شیرهای کلاسیک یک پوسته یا کله گی از جنس برنج , ABS یا بعضا سربی دارند . یک هزارخاری نیز درون این پوسته ها برای درگیر شدن با مغزی شیر وجود دارد . مغزی شیرهای کلاسیک از جنس برنج زرد یا آبکاری شده هستند . مغزی شیر کلاسیک روی یک مهره چپ گرد نشسته و بوسیله پیچاندن موجب قطع و وصل و کم و زیاد کردن شدت جریان آب میشود .

یک مهره 3/4 نیز در شیرهای دیواری یا توکاسه دو پایه برای متصل کردن شیر به لنگی یا زانوی لوله آب در این شیرها تعبیه شده که با واشر 3/4 آب بندی میشوند . شیرهای دیواری به شیرهای دوش یا توالت که مستقیما به دیوار وصل میشوند , اطلاق میشود .

شیرهای تک پایه نیز شامل شیر ظرفشویی و روشویی هستند که بر روی سینک آشپزخانه یا روشویی دستشویی یا سرویس حمام نصب میشوند . این نوع شیرها برای نصب به سیستم لوله کشی از طریق یک شیلنگ به شیرهای پیسوار متصل میشوند . برای محکم و آب بندی  کردن این نوع شیرها روی سینک یا روشویی نیز پیچ مهره یا مهره و واشرهای مخصوصی وجود دارد که داخل بسته شیرالات وجود دارند .

شیرهای اهرمی نیز شامل یک اهرم برای باز و بسته و کم و زیاد کردن جریان آب و یک کاتریج پلاستیکی پرسی که اهرم به آن متصل است , میباشند .

شیرهای ظرفشویی دارای یک علم نسبتا بلند , شیرهای روشویی معمولا یک تکه بوده و آبریز آن معمولا با شیر یکپارچه میباشد .

نحوه نصب شیر ظرفشویی شلنگدار نیز مانند شیر ظرفشویی معمولی بوده و پس از نصب شیلنگهای تک پایه و قرار دادن روی سینک , شیر توسط مهره نعلی شکل یا تکی روی سینک محکم شده و سپس با عبور دادن شیلنگ شیر شاوری و متصل کردن آن به زیر شیر , این سمت شیر را به سردوش شیر متصل میکنیم . برخی شیرهای شاوری یا شلنگدار دارای وزنه گوی شکل  سربی بوده تا پس از بیرون آوردن شاور شیر به سرجای خود برگردد . سایز شیلنگ و نوع سردوش در شیرهای گوناگون با یکدیگر متفاوت میباشند .

شیر توالت دارای یک خروجی برای اتصال به شیلنگ آفتابه بوده و شیرهای دوش نیز دارای دو آبریز و یک سوپاپ شیر برای شیفت دادن ریزش آب از بالا یا پایین میباشند .

 

منبع:

ماوی هام

https://www.lowes.com/n/how-to/how-to-install-a-kitchen-faucet

https://www.homedepot.com/c/ah/how-to-install-a-single-handle-kitchen-faucet/9ba683603be9fa5395fab904f5b3ed0

  • میلاد نصیری